کد خبر: ۲۴۲۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴

خريد 47 سکه طلا با عابر بانک سرقتي

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران از دستگيري سارقي که با سرقت اطلاعات کارتهاي عابربانک،47 سکه از طلافروشي در رباط کريم خريده بود، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ابتکار،سردار ناصر اصلاني با اعلام اين خبر گفت: با مراجعه فردي به کلانتري 11 مرکزي شهرستان رباط کريم و اعلام برداشت 470ميليون و632 هزار ريال از حسابش از طريق عابربانک در دو مرحله، پرونده اي در پليس فتاي شهرستان رباط کريم تشکليل شده و موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.

 مالباخته در اظهاراتش به پليس گفت:با پيامکي که به گوشي تلفن همراهم آمد متوجه برداشت از حسابم شدم در حالي که کارت عابربانک در داخل جيبم بود، موضوع را با پليس در ميان گذاشتم.

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران افزود:با آغاز تحقيقات پليس و برررسي حسابهاي مالباخته مشخص شد مبلغ فوق به حساب يک طلافروشي در رباط کريم واريز شده و در تحقيقات از طلافروشي نيز معلوم شد که 6 ارديبهشت ماه فردي ناشناس با مراجعه به طلافروشي،47 قطعه سکه از طريق دستگاه کارت خوان طلافروشي به صورت کارت به کارت با پرداخت458 ميليون و250 هزار ريال خريداري کرده و 2 قطعه سکه ديگر نيز به طرز ماهرانه اي توسط سارق به سرقت رفته است.

رئيس پليس غرب استان تهران تصريح کرد: در ادامه تحقيقات پليس،با کنترل دوربين‌هاي مدار بسته طلافروشي و مغازه‌هاي اطراف و فروشگاه‌ها و با همکاري بانکهاي شهرستان رباط کريم،مشخصات ظاهري سارق حرفه اي فردي حدودا 35 ساله با کت سرمه اي رنگ و ماسک بر صورت در حاليکه از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز برداشت مي‌کرد،بدست آمد.

سردار اصلاني با اشاره به دست آمدن چند خط تلفن همراه از سارق اظهارداشت:متاسفانه سارق با استفاده از کارت ملي مسروقه اقدام به تهيه سيم کارت کرده بود و به همين جهت آدرسي از وي بدست نيامد و در ادامه تحقيقات تکميلي پليس و با استفاده از دوربين‌هاي شهري،مخفيگاه سارق در شهرستان فرديس کرج مورد شناسايي قرار گرفته و با تعقيب و مراقبت‌هاي پليسي و با هماهنگي مقام قضايي، متهم در منزلي در فرديس در داخل کمد ديواري دستگير شد.

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران بيان داشت: سارق با قرار دادن کيت الکترونيکي اسکيمر در درگاه دستگاه‌هاي خودپرداز و کارت خوان و کپي کردن اطلاعات کارت‌هاي عابربانک مورد استفاده شده در دستگاه‌هاي خودپرداز و کارت خوان ها، با همدستي فردي ديگر اقدام به سرقت مي‌کرد.

سردار اصلاني در پايان با اشاره به اينکه تحقيقات پليس براي دستگيري همدست سارق ادامه دارد،به شهروندان توصيه کرد: هنگام خريد از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز و کارت خوان مراقب باشند افراد فرصت طلب با قرار دادن دوربين در اطراف دستگاه خودپرداز و کارت خوان و يا اسکيمر در درگاه دستگاه‌هاي خودپرداز و کارت خوان و سرقت اطلاعات کارت‌هاي عابر بانک،اقدام به سرقت مي‌کنند که استفاده از دستگاه‌هاي خودپرداز و کارت خوان داراي آنتي اسکيمر مي‌تواند در پيشگيري از سرقت موثر باشد.

وي به شهروندان توصيه کرد:افراد سودجو با قرار گرفتن درصف‌هاي دستگاه‌هاي خودپرداز و سرقت رمز و اطلاعات عابربانک در فرصت مناسب اقدام به سرقت مي‌کنند و ضرروت دارد شهروندان به هنگام برداشت از دستگاه‌هاي خودپرداز و کارت خوان مراقب رمز و اطلاعات کارت خود باشند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین