کد خبر: ۲۴۲۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

مخالفان توافق ژنو در همایش دلواپسیم: می خواهند علیه اسلام کودتا کنند/ اگر نواب بود قیام می کرد

در این هنگام حضار شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و کوچک‌زاده شعار مرگ بر سازش‌کار سر داد. این درحالی بود که رهبر معظم انقلاب به طور روشن از مذاکره کنندگان هسته ای دفاع کرد و صراحتا گفته بودند آنها فرزندان انقلاب هستند و نباید آنها را سازشکار نامید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داوود حشمتی در سایت الف نوشت:

به رغم تغییر محل برگزاری همایش دلواپسیم که به نقد توافق ایران و غرب می پرداخت، این همایش دیروز برگزار شد. برگزار کنندگان این همایش معتقد بودند برای اعتراض به آنچه آنها «توافق ضعیف» می نامیدند دور هم جمع شدند. ابعاد این اعتراض تنها به مخالفت با توافق هسته ای محدود نبود. آنها از «کودتا علیه اسلام»، «اشک ریزان سیدحسن» و «سروری بهائیت» حرف زدند، درحالی نظام اسلامی و خطوط قرمز آن تحت نظارت دقیق رهبری اداره می شود.

برگزار کنندگان همایش معتقد بودند که آنها تنها مخالفان توافق ژنو هستند و آن را مطلوب نمی دانند. به باور آنها چسباندن این همایش به یاران احمدی نژاد کار درستی نیست و مخالفان آنها با تکیه بر چند چهره نزدیک به محمود احمدی نژاد آنها را حامی وی معرفی کردند.

در این همایش حجت‌الاسلام شجونی از اعضای فدائیان اسلام با اشاره به قیام نواب صفوی و با انتقاد از توافق ژنو گفت: اگر الان نواب صفوی زنده بود، قیام می‌کرد و دانشجویان با فریاد صداوسیمای ما، موج سانسور را بشکن، خواستار پخش این همایش از تلویزیون شدند.

نبویان نماینده منتقد دولت در مجلس نیز که پیشتر هم بارها از مذاکرات انتقاد کرده بود گفت: رابطه با آمریکا و سران کفر، امری است که از دنبال کردن مذاکرات پیگیری می‌شود. آن‌ها دنبال ایجاد رابطه و دوستی هستند و در مذاکره نام یکدیگر را به اسم کوچک صدا می‌زنند. آیا این روش مذاکره است؟

او خاطرنشان کرد: با توافق ژنو، ۹۵ درصد هسته‌ای را دادیم و ۵ درصد رفع تحریم‌ها را هم نگرفته‌ایم و تا الان هم یک دلار دست ایران را نگرفته و یک کشتی هم بیمه نشده است.

به گفته این نماینده مجلس: ایجاد رابطه با آمریکا ساختن خانه با تار عنکبوت است. نبویان پیشتر گفته بود که اجازه مذاکره با آمریکا پیش از روی کار آمدن دولت روحانی صادر و چند دور مذاکره برگزار شده بود.

با دعوت از یک خواننده و پخش سرود در روز شهادت امام هادی(ع) جلسه برای لحظاتی به تشنج کشیده شد

حجت السلام روانبخش نیز خبر داد که غرب پس از اکسید کردن ۲۰ درصد به دنبال اکسید کردن اورانیوم ۵ درصد ایران است. او گفت: ما باید نشست‌های بزرگ‌تری را برگزار کنیم و دلواپسی‌مان را درباره فرهنگ انقلابی‌مان بیان کنیم.

می خواهند علیه اسلام کودتا کنند


هم‌چنین مهدی کوچک‌زاده، نماینده مجلس نیز با درخواست از صداوسیما برای پخش این همایش گفت: کسانی که مدعی طرفداری از جمهوری اسلامی هستند و کسانی که مدعی رای ۵۰ درصدی هستند، می‌خواهند علیه اسلام کودتا کنند و من این را در جلسه با وزیر اطلاعات بیان کردم و گفتم که دوستان کودتا شده است.

او پیشتر در اعتراض به فردی که همراه وزیر اطلاعات به مجلس رفته بود و وی خواهان خروجش از جلسه بود گفته بود «کودتا» شده است. البته کودتایی که او بار پیش از آن حرف زد و ادعای جدیدش مبنی بر «کودتا علیه اسلام» تفاوت های ماهوی بسیاری با هم دارند.

اشک های سیدحسن نصرالله جاری است

از سوی دیگر کریمی قدوسی یکی دیگر از نمایندگان منتقد توافقات که در این همایش سخنرانی می کرد با اشاره به اینکه سیاست خزانه خالی برای خالی کردن دل ملت بود، گفت: چه نشسته‌اید و چه خبر دارید سیدحسن نصرالله در دیداری که با اعضای کمیسیون امنیت ملی داشت، اشک‌هایش جاری بود و یا نیروهای رزمنده فلسطینی از این موضوع ناراحتند.

هم‌چنین در ادامه کوشکی گفت: مطمئن باشید با پذیرش توافق ژنو بهاییت و سروری بهاییت را به دام حقوق بشر باید بپذیریم. پس فردا حجاب اسلامی ممنوع خواهد شد. اگر ما سکوت کنیم، دیگر شعار مرگ بر آمریکا جرم خواهد بود. او البته هیچ توضیحی راجع به اینکه چطور مفاد یک توافقنامه هسته ای می تواند «سروریت بهائیت» ایجاد کند توضیحی نداد.

در این هنگام حضار شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و کوچک‌زاده شعار مرگ بر سازش‌کار سر داد. این درحالی بود که رهبر معظم انقلاب به طور روشن از مذاکره کنندگان هسته ای دفاع کرد و صراحتا گفته بودند آنها فرزندان انقلاب هستند و نباید آنها را سازشکار نامید.

کوشکی ادامه داد: اگر توافق ژنو را بپذیریم باید با حسن نصرالله خداحافظی کنیم. ما این بی‌سوادی را می‌پذیریم ولی نمی‌خواهیم که بی‌شرف باشیم.

علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه نیز این نوع همایش ها را به نفع مذاکرات ارزیابی کرده و گفت: اگر چنین اقداماتی پشت سر مذاکره‌کنندگان نباشد چرخ انرژی هسته‌ای که هیچ، چرخ کارخانجات نیز نمی‌چرخد.

به کسی که منافع ملی را تضعیف می کند نباید لبخند زد


فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی که بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم به صف منتقدان دولت پیوست درباره رفتار دولت روحانی گفته: فکر نمی‌کنم به کسی که منافع ملی کشور را تضعیف می‌کند، باید لبخند زد.

حاضران در این همایش بیانیه ای با هشت بند را امضا و قرائت کردند. برگزار کنندگان و شرکت کنندگان این همایش در زیر این طومار جملاتی مانند «حفظ‌ عزت اسلام و مسلمین و خون شهیدان بر همه مسلمانان واجب است»، «شهدا راهشان ادامه دارد»، «من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم»، «عوامل ۱+۵ آمریکایی هستند»،‌«تا آخر راه ایستاده‌ایم»، «پشتیبان تیم مذاکره‌کننده هستیم» انتظارات خود را از تیم مذاکره‌کننده عنوان کردند.

نوبری که از دیپلمات های سابق وزارتخارجه بوده و این روزها به صف منتقدان آن پیوسته با انتقاد از توافقنامه گفته: ما برای تیم ملی فوتبال خود که می‌خواهد هر ۴سال یک بار به جام جهانی برود گزینش‌های جدی انجام می‌دهیم تا بهترین ترکیب را به جام جهانی بفرستیم. آیا تیم ملی مهمتر است یا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که می‌خواهد سرنوشت ۱۰۰سال آینده کشورمان را رقم بزند.

در قسمت‌هایی از سالن برگزاری این همایش، بنرهایی درباره عنوان «دلواپسیم» و بیان نگرانی‌های منتقدان درباره توافق ژنو نصب شده است. بر روی این بنرها نوشته شده «دلواپسیم از اینکه انرژی هسته‌ای را با فناوری هسته‌ای اشتباه گرفته‌اند»، «دلواپسیم از برباد دادن حقوق ملت در ازای گرفتن حقی ناچیز»، «دلواپسیم از استراتژی غلط دولت در سیاست خارجی» و «دلواپسیم از ترک برداشتن حقوق ملت به جای ترک برداشتن ساختمان تحریم‌ها».

* حاضرین در این مراسم دست نوشته‌هایی نیز به شرح زیر در دست داشتند:
«مقدم قاتلان شهدای هسته‌ای را بر قامت بازرسان آژانس گرامی می‌داریم»
«ضمن احترام برای آقایان روحانی و احمدی‌نژاد، ما انقلابی هستیم»
«جزئیات مذاکرات برای آیندگان محرمانه نخواهند ماند»
«نه سانتریفیوژ می‌چرخد نه چرخ زندگی مردم»

سانتریفیوژها برعکس می‌چرخد


در همین حال یک عضو جبهه پایداری در این همایش گفته: دولت قول داده هم سانتریفیوژها بچرند و هم زندگی مردم، اما امروز این سانتریفیوژها برعکس می‌چرخد، بنابراین حداقل آنها را متوقف کند. روح الله حسینیان که از اعضای جبهه پایداری است می گوید: امروز چرخش سانتریفیوژها به گونه‌ای است که اورانیوم ۲۰ درصد را تبدیل به ۳ درصد می‌کند بنابراین حداقل سانتریفیوژها را متوقف کنید تا بر عکس نچرخند.

به ادعای حسینیان ایران برای نیروگاه بوشهر ۷۰۰ تن اورانیوم غنی شده نیاز دارد و به گفته وی غرب تنها اجازه ۵۰۰ تن غنی سازی را به ایران داده است.

حسینیان می گوید: مقرون به صرفه نیست که این همه امکانات صرفا برای غنی‌ سازی ۵۰۰ کیلو اورانیوم و یا بیشتر وجود داشته باشد چرا که تا به صنعتی‌سازی نرسیم و سالیانه ۵۰۰ تن غنی‌سازی تولید نکنیم هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

این در حالی است که نیروگاه بوشهر تنها به ۳۰ تن اورانیوم غنی شده برای یک سال خود احتیاج دارد و مشخص نیست رقم ۷۰۰ تن اورانیوم غنی شده از کجا استخراج شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین