کد خبر: ۲۴۲۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳

فتح‌الله‌زاده: آقای واعظ! مالیات حقوق 60 میلیونی‌ات را بده/ جای او بودم عذرخواهی می‌کردم

مدیرعامل استقلال ضمن پاسخ‌گویی به اظهارات امروز امیر رضا واعظی آشتیانی می‌گوید اگر جای او بود، حتما از فتح‌الله‌زاده عذرخواهی می‌کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارات امروز واعظ آشتیانی که خطیب را هم به تخلف از قانون متهم کرده بود، گفت: ابتدا از نظر این آقا من تخلف کرده‌ام، بعد کل هوادارانی که به آنجا رفته‌اند تخلف کردند، حالا آقای خطیب تخلف کرده‌اند و پس فردا هم وزیر و کل مملکت تخلف می‌کنند. استناد من به قانون 5 ساله اول توسعه کشور است که در تبصره 10 بند "الف" وزارت مسکن و شهرسازی (سازمان زمین شهری) را موظف می‌کند زمین‌هایی که خدمات آموزشی فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و اجتماعی می دهند را در قابل طرح‌های فرهنگی، هنری، بهداشتی، درمانی و ورزشی به طور رایگان به دستگاه‌های ذی‌ربط واگذار کند. در بند "ب" همین ماده به شهرداری‌ها اجازه می‌دهد زمین های فوق را بر اساس طرح‌های جامع، تفضیلی و هادی بدون تشریفات خاص، پروانه برای زمین‌هایی مثل زمینی که کمپ حجازی در آن قرار دارد، صادر کند. او اصلا در جایگاهی نیست که بخواهد درباره این مسائل صحبت کند. مسئول بالاتر از او تصمیمی را گرفته و اجرا کرده است. واقعا نمی‌دانم که این صحبت‌ها را برای چه مطرح می‌کند؟

او در پاسخ به بخشی از اظهارات آشتیانی مبنی بر تفاوت امضای سعیدلو در آنچه که نزد فتح‌الله‌زاده است و آنچه که در اختیار آشتیانی است، اظهار کرد: من یکی از نامه‌هایی را که نشان داده‌ام، امضای آقای شوقانی، معاون مالی اداری سازمان تربیت بدنی که در قرارداد 50-50 حضور داشت، بر روی آن است و حتما این آقا فکر کرده که ما امضا جعل کرده‌ایم. البته من امضای نامه از سوی سعیدلو را هم دارم. ان‌شاءالله به وقتش نامه با امضای او را هم منتشر می‌کنم. از سوی دیگر مگر می‌شود ما امضای سعیدلو را جعل کنیم و او تماشا کند. این صحبت‌های سخیفانه واقعا بد است.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که آشتیانی از فروش دو ساختمان در لارستان، صحبت کرده که به دلیل بدهی‌های فتح‌الله‌زاده اتفاق افتاده است، بیان کرد: اصلا این صحبت چه ربطی به کمپ حجازی دارد. مگر او دعوایش بر روی کمپ نیست؟ چرا از این شاخه به آن شاخه می‌پرد. قبلا در این باره صحبت کردیم و جوابش را داده‌ایم. ما در استقلال درآمدزایی کرده‌ بودیم و اصلا نمی‌دانم صحبت‌های واعظ چه ربطی به ماجرا دارد. آن زمانی که این کارها رخ داده، اصلا او در استقلال نبوده است. سفسطه و مغالطه یعنی این. ما آن زمین‌ها را خریدیم، ساختیم، ارزش افزوده ایجاد کردیم و فروختیم تا درآمدزایی کرده باشیم. حالا این کجایش ایراد دارد؟

او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد زمین تلو را ایروانی سند زده بوده ولی از ترس فروش آن، سند را به فتح‌الله‌زاده نداده است، گفت: من به شما می‌گویم ایروانی به زریبافان هیچ گاه چنین حرفی را نزده است. این صحبت‌ها کذب محض است. سند تلو دست من است و هرگاه بخواهید به خبرگزاری‌تان نشانش می‌دهم. تلاش‌های امثال من، ایروانی، میرولد، نجف‌نژاد، آقامحمدی و خیلی‌های دیگر در مدیریت استقلال موجب شده که این باشگاه 400 میلیارد تومان دارایی داشته باشد. کمپی که من برای استقلال ایجاد کرده‌ام، هرچقدر هم ارزش داشته باشد، مهم نیست. به هر حال من یک چیزی آورده‌ام اما تو چه کار کرده‌ای؟ برای من جالب است که او در صحبت‌هایش بد اخلاقی کرده و به این مسائل خودش را چسبانده است. من دوست دارم این نکته را هم بگویم که همین زمین تلو در زمان مدیریت من توسط آقای ایروانی گرفته شد و بی راه نیست وقتی می‌گویم ما در استقلال همواره درآمدزایی کرده‌ایم.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا واقعا می‌توان کمپ استقلال را برای این تیم سند زد، اظهار کرد: بگذارید راحت‌تر بگویم، واعظ آشتیانی وقتی که من رفتم، مدیرعامل شد و دید گرفتن سند و دنبال کارهایش دویدن سخت است، آن زمان کفاشیان رییس فدراسیون دوومیدانی بود. او هم با ما اقدام کرد و زمین گرفت. جالبی ماجرا اینجاست که کفاشیان سندش را گرفته اما ما چرا نگرفتیم؟ چون کار سختی بود و آقای آشتیانی کار را ول کرد. اگر در آن زمانی که من نبودم دنبال کارش را می‌گرفتند، الان سندش دست ما بود. سوالی که من دارم همین است که چرا کفاشیان توانست برای این زمین‌ها سند بگیرد اما ما نتوانستیم. آقای آشتیانی حتی پیگیر این مسائل هم نبوده‌اند تا الان یک سند برای کمپ استقلال داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اظهارات واعظ آشتیانی او باید مالیات به باشگاه بدهد و اینکه اگر چنین چیزی صحت دارد چرا باشگاه به او این مسئله را رسما اعلام نکرده اظهار کرد: بالاخره ما این صحبت را مطرح کرده بودیم. ایشان ماهانه 5 میلیون تومان در آن زمان که رقم زیادی محسوب می‌شد، ماهانه برای خودشان می‌گرفتند. بهترین بازیکن ما آن زمان 50 تا 100 میلیون تومان بود. واعظ 60 میلیون تومان سالیانه برای خودش برمی‌داشت. اگر هم ما قبلا به او نگفته‌ایم که باید مالیات بدهی، پس چطور پارسال همین مسئله را یک بار به طور کامل پاسخ داد؟ با این حال من بار دیگر هم به او می‌گویم که شما بدهی دارید و برای تسویه‌اش به باشگاه بروید.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که آشتیانی مدعی شده اگر پول تعهد داده شده از سوی سعیدلو به استقلال پرداخت می‌شد، این باشگاه به سوددهی می‌رسید، گفت: این حرف درست نیست. مگر سعیدلو تعهد کرده بود 2 میلیارد تومان بدهد؟ خود این آقا پیشنهاد 50-50 را قبول نکرده بود و گفته بود 100 درصد را می‌خواهد یعنی همه پول را وزارتخانه بدهد، حالا جالب است که این صحبت‌ها را مطرح می‌کند. اگر ایشان مدعی است داشته باشگاه را به سوددهی می‌رسانده اسنادش را بدهد تا یک شرکت حسابرسی تاییدش کند. من چند سال است به شرکت آگاهان تدبیر اجازه می‌دهم اسنادم را بررسی کنند و به من گزارش بازرسی ارائه دهند. آن‌ها من را تایید می‌کنند و مشکلی از این بابت نیست. این آقا هم اگر چنین چیزهایی در دستش دارد، آن را رو کند و نشان دهد. البته صورت مالی مورد تایید هیات مدیره را آورده اما خودش هم می‌داند کافی نیست.

او در پاسخ به این سوال که آشتیانی مدعی شده که شما قرار بوده 50-50 در سال دوم را به 70-30 در سال سوم رسانده و استقلال را به خودکفایی برساند، بیان کرد: وقتی می‌گویم مغلطه و سفسطه وجود دارد یکی از نمونه‌هایش همین مسئله است. خدا را شکر هواداران‌مان باسواد هستند و فریب نمی‌خورند. من گفتم شما مجمع را به من بدهید، اعضای هیات مدیره را من انتخاب بکنم تا این اتفاق بیفتد، دقیقا همان کاری که آقای گودرزی با خادم کرده‌اند. آقا گودرزی این اختیار را به آقای خادم داده تا نفرات را خودش بچیند. این اختیار را به من نداده‌اند. همین الان هم می‌گویم اجازه انتخاب هیات مدیره را بگذارند من بچینم، یک ریال هم نمی‌گیرم. 5 سال باشگاه را به من بدهند، من بدهی‌اش را هم صفر می‌کنم. من 4 سال مدیرعامل مصوبات هیات مدیره بودم و نمی‌توانم به بالادستی‌ام دستور بدهم. ما زیر نظر هیات مدیره هستیم و باید دستورات آن‌ها را اجرا کنیم.

فتح‌الله‌زاده در واکنش به انتقادات واعظ نسبت به تعداد زیاد معاونان و مشاورانش در استقلال افزود: بازهم من متوجه نشدم که این بحث‌ها چه ارتباطی به کمپ دارد اما من پاسخ می‌دهم و می‌گویم من مثل واعظ نبودم که هر کس را به استقلال آوردم، برایش 20 میلیون تومان بنویسم. ما به خاطر اینکه کمپ حجازی را ساخته‌ایم، کمی کارمندان‌مان بیشتر شد وگرنه به لحاظ تعدادی، همان تعداد کم سابق را دارد. جز یکی از مشاوران، همه مشاوران من مجانی کار می‌کنند و البته تنها یکی از معاونانم هم از باشگاه پول می‌گیرد و سایرین به صورت رایگان به استقلال کمک می‌کنند. واقعا اگر جای واعظ آشتیانی بودم به خاطر این حرف‌ها و کتمان حقیقت، از فتح‌الله‌زاده عذرخواهی می‌کردم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین