کد خبر: ۲۴۲۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
جهانگیری اعلام کرد:

ارسال اسامی 575 بدهکار کلان بانکی به قوه قضاییه

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که مجموع مطالبات معوق بانک ها به 82 هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: 575 نفر به عنوان بدهکار کلان بانکی شناسایی شده اند و اسامی این افراد به قوه قضاییه ارسال شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «اسحاق جهانگیری» روز دوشنبه در نشست مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان مجلس افزود: سیستم بانکی کشور در وضعیت بحرانی و در مرز هشدار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجموع مطالبات معوق بانک ها به 82 هزار میلیارد تومان رسیده است که در این زمینه دولت از ابتدای کار خود سعی کرد تا بررسی کند که در این مطالبات، افراد مقصر هستند یا شرایط اقتصادی تاثیر گذاشته است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، معاون اول رییس جمهوری با اعلام این که 575 نفر به عنوان بدهکار کلان بانکی شناسایی شده اند، گفت: اسامی این افراد به قوه قضاییه ارسال شده است، از طرف دیگر ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی چند روز قبل گزارشی را به من داد که در آن گزارش آمده بود که 20 نفر لیست فوق چه سهمی از معوقات دارند.

جهانگیری به مشکلات کنونی بخش خصوصی اشاره وخاطرنشان کرد: تردیدی نیست که بخش خصوصی واقعی کشور در حال حاضر مشکلات بسیاری دارد، هر چند دولت مکرر می گوید که می خواهد بخش خصوصی موتور اقتصادی دولت باشد، اما آنها تنها به دنبال بقا تا توسعه هستند.

وی با تاکید بر این که بهار رانت خوارها در شرایط تحریم در کشورها به وجود می آید، افزود: متاسفانه کشوری که از هر نظر ظرفیت دارد و با استفاده از این ظرفیت ها باید میلیاردها دلار سرمایه گذاری جذب کند، هم اکنون ده ها میلیاردها دلار از پول نفت آن در دیگر کشورها مسدود است و امکان استفاده از آن فراهم نیست.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: مردم از مسوولان انتظار دارند که گفت وگوهای ملی براساس مسایل جامعه انجام شود.

جهانگیری ادامه داد: می توان به جای هدف گذاری شخصیت ها و افراد، تمرکز و نقد متوجه رفتارها باشد.

وی به مشکلات کنونی مردم اشاره کرد و افزود: انتظار مردم این است که بعد از انتخابات حرکت در جهت تقویت امید باشد، از طرف دیگر تردیدی وجود ندارد که بیکاری و گرانی مهم ترین دغدغه دولت است.

مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی امروز با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و جمعی از اعضای دولت تدبیر و امید پیش از ظهر امروز در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین