کد خبر: ۲۴۲۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
سبحانی‌نیا:

ظریف و آخوندی فردا به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند

یک عضو هیات رییسه مجلس از حضور ظریف و آخوندی در جلسه علنی فردا جهت پاسخگویی به سوال 6 نماینده مجلس خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح مصوبات جلسه بعدازظهر امروز هیات رییسه، اظهار کرد: جلسه علنی فردا به بررسی سوال نمایندگان اختصاص یافته است که بر این اساس وزیر امور خارجه به چهار سوال و وزیر راه و شهرسازی به دو سوال پاسخ می‌دهند.

به گفته وی، بررسی سوال آصفری نماینده اراک از وزیر کار نیز در دستور کار جلسه فردا بود که این نماینده از طرح سوالش انصراف داد.

سبحانی‌نیا همچنین گفت که قرار بود وزیر کشور جهت پاسخگویی به دو سوال در جلسه حضور پیدا کند که به دلیل سفر به پاکستان، این موضوع به جلسه بعدی موکول شد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه جلسه علنی دوشنبه هفته آینده 22 اردیبهشت نیز به بررسی سوالات نمایندگان اختصاص داده شده است، گفت: در این جلسه سوال دو نماینده از وزیر کشور و نماینده از وزیر دادگستری نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در مورد نحوه بررسی سوالات از وزرا گفت: برخی از سوالات با یکدیگر همخوانی و نزدیکی دارند که طبیعتا یک‌جا مطرح می‌شوند و اگر سوال متفاوتی نیز باشد، تمامی این سوالات ابتدا مطرح شده و سپس وزیر به آن سوالات پاسخ می‌دهد و بعد از آن به فراخور موضوعات و در صورت درخواست نمایندگان سوال کننده رای‌گیری جداگانه‌ای در مورد اقناع نمایندگان از پاسخ وزرا انجام می‌گیرد.

سبحانی‌نیا همچنین در مورد مصوبه دیگر هیات رییسه در جلسه بعدازظهر امروز گفت: با توجه به اینکه سه‌شنبه هفته آینده همزمان با ولادت امیرالمومنین (ع) تعطیل رسمی است و مراسم اعتکاف نیز برگزار می‌شود، مقرر گردید که به جای جلسه علنی روز چهارشنبه 24 اردیبهشت، جلسه علنی در روز دوشنبه 22 اردیبهشت برگزار شود و براین اساس جلسات علنی مجلس در هفته آینده در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار می‌شود.

وی گفت که در جلسه امروز هیات رییسه تحولات سیاسی منطقه و انتخابات سوریه و عراق نیز مورد بررسی قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین