کد خبر: ۲۴۲۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷

خبر جدیدی درباره سازندگان «من روحانی هستم»

دو موسسه سفیرفیلم و شفق مدیا که درگیر عرضه و ساخت مستند «من روحانی هستم» هستند، مجوز فعالیت سینمایی از سازمان سینمایی دریافت نکرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خبرآنلاین در ادامه نوشت: بعد از انتشار گزارش «مستندهای سیاسی را چه کسانی می‌سازند؟» در خبرآنلاین، پیگیری‌ها در مورد مجموعه‌های سازنده مستندهای سیاسی ادامه پیدا کرد. نتیجه تحقیقات که همچنان ادامه دارد، بیانگر این نکته است که سفیر فیلم شرکت پخش‌کننده مستند «من روحانی هستم» و شفق مدیا موسسه تولیدکننده این مستند هیچ کدام دارای مجوز فعالیت از سوی سازمان سینمایی نیستند.

نام این دو موسسه در جدول مفصلی که در بخش دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و در سایت این دبیرخانه در دسترس است، نیز وجود ندارد.

تمامی موسساتی که فعالیت فرهنگی دارند، از خانه تئاتر که یک موسسه فرهنگی هنری محسوب می‌شود تا صنف‌های ثبت شده خانه سینما در وزارت ارشاد تا برخی از دفاتر تولید فیلم که به عنوان موسسه فرهنگی هنری مجوز دریافت کرده‌اند در این فهرست جای دارند،‌ اما در هیچ‌کجای این جدول نامی از سفیر فیلم و یا شفق‌مدیا دیده نمی‌شود.

البته وجود نام موسسه‌ای در این فهرست برای فعالیت سینمایی آن کافی نیست، زیرا موسسات ثبت شده در این بخش الزاما باید از سازمان سینمایی نیز مجوز فعالیت دریافت کنند.

خبرهای دریافتی از سازمان سینمایی صراحتا اشاره به این نکته دارد که نه سفیر فیلم و نه شفق مدیا هیچ‌یک دارای مجوز فعالیت سینمایی نیستند.

در تماس خبرنگار خبرآنلاین با رضوانی یکی از مسئولان سفیرفیلم و طرح این پرسش که آیا او هم مجوز نداشتن سفیرفیلم از سوی وزارت ارشاد برای انجام فعالیت‌های سینمایی را تایید می‌کند یا خیر پاسخ داد با خبرآنلاین مصاحبه نمی‌کند.

حاشیه‌ها همچنان در مورد مستند «من روحانی هستم» ادامه دارد. تازه‌ترین اخبار در این مورد مربوط به بیانیه‌ای است که براساس اعلام سایت سفیرفیلم 43 نفر از هنرمندان و مستندسازان و فیلمسازان آن را امضا کرده‌اند و نسبت به ایجاد فضای امنیتی در حاشیه این مستند معترض شده‌اند.

اسامی این 43 هنرمند، مستندساز و فیلمساز معترض به این شرح است: شهاب اسفندیاری، حسین افشار، سیدامیرجاوید، سهیل سلیمی، فرهاد عظیما، محمدرضا شفاه، سیداحسان باقری، محمدباقر مفیدی‌کیا، سیداحسان رئیس الساداتی، محمد مهدی مطهر، سیامک مختاری، محمدحسین خوش‌بیان، کمیل سوهانی، امیر مهریزدان، مصطفی رضوانی، سیدجمال عود سیمین، تورج کلانتری، علی صدری‌نیا، حجت احمدی‌زر، رشید حاجت‌مند، سیدمحمدحسین میری، مجتبی خلفی‌زاده، امین حسنی، سیدمهدی کرباسی، مهدی صفری، مسعود کارگر، محمد توکلی، علی جمالی، محمدرضا تاجداری، محمدصادق باطنی، سیدامیرحسین میرمحمدصادقی، امین شریف‌زاده، یحیی ابراهیمی، مهدی جلالیان، رضا صادقی، علی شفیعی، امیر میرصابری، احمد اخباری، روح‌الله رفیعی، مقداد رحیمی حاجی آبادی، علی حیاتی، محمدرضا چیت‌ساز و دانیال فرخ‌.

سفیر فیلم تاکنون 14 مستند سیاسی تهیه کرده که از جمله تولیدات آن می‌توان به «میراث آلبرتا» ساخته حسین شمقدری فرزند جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین