کد خبر: ۲۴۲۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

توصیه سخنگوی وزارت امور خارجه به «دلواپسان»

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر این که باید نقدها سازنده و در مسیر تحقق و تقویت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «مرضیه افخم» روز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برگزاری نشست منتقدان توافق ژنو با عنوان «دلواپسیم» مطرح کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما برای نقد و نظر احترام ویژه ای قائل هستیم و در عین حال به دریافت نظرات کارشناسی اهمیت بیشتری قائلیم و از دریافت هر گونه پیشنهاداتی که کمک کننده باشد استقبال می کنیم.

افخم افزود: جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی است و ظرفیت وجود و فعالیت دیدگاه های مختلف در کشور وجود دارد و کشور هم شنوای هر نوع نقدی هست.

وی با تاکید بر این که این نقدها باید سازنده و در مسیر تحقق و تقویت اجماع ملی در کشور باشد، افزود: ما به کسانی هم که دلواپس هستند توصیه می کنیم که به عزم و امید مردم برای آینده اعتماد بیشتری داشته باشند.

خبرنگاری با اشاره به برگزاری نشست کارشناسان ایران و 1+5 از افخم پرسید: بحث رآکتور آب سنگین اراک این روزها یکی از مهمترین محل مناقشه دو طرف است؛ دکتر صالحی توضیحات مفصلی درباره بازطراحی این رآکتور ارایه کرده است و به نظر می رسد رسانه های غربی واکنش مثبتی داشته اند؛ ارزیابی شما از مواضع طرف های مذاکره با ایران در خصوص این طرح چیست؟ آیا اخبار غیررسمی دریافت کرده اید که این طرح پیشاپیش مورد پذیرش آنها قرار گرفته است؟

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ تاکید کرد: گمانه زنی در خصوص محورهای مذاکرات و تفاهمات و توافقات احتمالی در هر دوره از مذاکرات صورت گفته است و در آستانه مذاکرات آتی هم این بحث ها مطرح است.

وی افزود: با توجه به این که هنوز مذاکره درباره این موضوع و چند موضوع دیگر هنوز ادامه دارد، ما به طور رسمی به عنون این که توافقی صورت گرفته یا شکل آن چیست تا قبل از نهایی شدن آن چیزی را اعلام نخواهیم کرد.

افخم درباره اظهارات رییس سازمان انرژی اتمی در این زمینه نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران با پیشنهادات و طرح هایی با هدف احقاق حقوق مردم در مذاکرات حاضر شده است و پس از انجام توافقات و پایان مذاکرات می توان نسبت به حصول نتیجه نهایی اعلام نظر قطعی داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: راه حل ها و راهکارهایی را تیم مذاکره کننده برای حل و فصل موضوعات داشته است تا حقوق جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان ضایع نشود و تمام حقوق هسته ای ما در مسیر مذاکرات جامع محقق شود.

به گزارش ایرنا، افخم موضوع رآکتور آب سنگین اراک را یکی از محورهای اصلی در مذاکرات برشمرد و گفت: اجازه دهید تا قبل از نهایی شدن توافقات، نسبت به تایید یا عدم تایید یا شکل آن اظهار نظری نداشته باشم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین