کد خبر: ۲۴۲۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳

اوباما: در پیشبرد مذاکرات جاری با ایران جدی و متعهدیم

رئیس جمهوری آمریکا بعد از ظهرسه شنبه – به وقت واشنگتن- ناگهان وارد جلسه دیدار سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید با کاترین اشتون شد و این سخن را گفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باراک اوباما در جریان بازدید کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کاخ سفید گفته است : «آمریکا و اروپا به پیشبرد مذاکرات جاری با ایران تعهد دارند.»

رئیس جمهوری آمریکا  بعد از ظهرسه شنبه – به وقت واشنگتن- ناگهان وارد جلسه دیدار سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید با کاترین اشتون شد و این سخن را گفت.

   به گزارش بی بی سی و بر پایه بیانیه کاخ سفید رایس و اشتون در این دیدار موافقت کرده اند:  «یک راه حل جامع باید به جامعه بین المللی اطمینان دهد برنامه اتمی ایران تنها مقاصد صلح آمیز دارد.»

 اوباما هم تاکید کرده است: مذاکرات باید بر اساس پیشرفت هایی که در اجرای "طرح عمل مشترک" به دست آمده بنا شود.

مراد از «طرح عمل مشترک» همان توافقنامه ژنو است که در پاییز سال گذشته و پس از به قدرت رسیدن حسن روحانی به امضای طرفین رسید تا زمینه برای یک توافق نهایی برای حل اختلافات بر سر برنامه اتمی ایران فراهم شود.

  اوباما همچنین بر اهمیت ادامه همکاری نزدیک آمریکا و اتحادیه اروپا و دیگر اعضای گروه  1+5 حین پیشرفت گفتگوها با ایران تاکید کرد.

گروه پنج 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان است.

بی بی سی در گزارش خود آورده است:  چهارمین دور گفت و گوهای جامع اتمی ایران میان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون هفته آینده در وین برگزار می شود.

  عباس عراقچی معاون وزارت خارجه ایران به روزنامه گاردین گفته است: تهران  همچنان امیدوار است   تا ۲۰ ژوئیه – سررسید مهلت شش ماهه تعیین شده در توافق ژنو  – به یک توافق جامع با طرف مقابل دست یابد.

  او در عین حال اظهار نگرانی کرد "نیروهای تیره ای" در کار هستند تا مانع یک مصالحه تاریخی شوند.

یاد آور می شود از دیروز – سه شنبه - کارشناسان ایران و گروه 1+5 دور تازه ای از مذاکرات اتمی را در نیویورک از سر گرفته اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین