کد خبر: ۲۴۲۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

عراقچی: تخریب کنندگان همه جا هستند

سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران به روزنامه گاردین انگلیس گفت که تخریب کنندگان سعی در نابودی تلاش ها در جهت توافق تاریخی بین ایران و غرب دارند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران به روزنامه گاردین انگلیس گفت که تخریب کنندگان سعی در نابودی تلاش ها در جهت توافق تاریخی بین ایران و غرب دارند.

به گزارش «انتخاب»، وی که پیش از آغاز دور جدید گفتگوهای کارشناسی سخن می گفت، بیان داشت: ایران همچنان نسبت به دستیابی به توافق دائم تا 20 جولای امیدوار است.

عراقچی البته هشدار داد که مشکلات بسیاری از جمله نبود اعتماد بین ایران و آمریکا وجود دارد.

معاون وزیر خارجه ایران اضافه کرد: تخریب کنندگانی که نمی خواهند توافقی شکل بگیرد، همه جا هستند، مشخص است که این افراد نمی خواهند این مسئله از راه دیپلماتیک و منطقی حل شود.

وی اضافه کرد: من نمی خواهم از کلمه ی «جنگ طلب» استفاده کنم اما این افراد به دنبال تدوام تنش ها و بحران ها در منطقه هستند. آنها نمی خواهند تحریم ها علیه ایران پایان یابد. آنها نمی خواهند ایرانی بازیگری بزرگ در منطقه باشد که هست.

عراقچی همچنین تایید کرد که او و دیگر مذاکره کنندگان زیر آتش حملات تندروها هستند.

وی افزود: واضح است که ما جامعه ای تکثرگرا هستیم و دیدگاه های متفاوتی وجود دارد.

مذاکره کننده ارشد ایران اضافه کرد: برخی از افراد نمی خواهد مطلقا مذاکره ای انجام شود. افرادی در مجلس هستند که به شدت منتقد این مسئله هستند و ما باید به آنها پاسخ دهیم. البته ما باید اجازه شنیده شدن هر نظری را بدهیم.

وی گفت: ما از سوی اکثریت جامعه حمایت می شویم. ساختار سیاسی کشور به عنوان یک کلیت نیز از ما حمایت می کند. اما این به معنای آن نیست که نقدی وجود ندارد.

معاون وزیر خارجه ایران گفت: روحانی سرمایه گذاری زیادی در این مسئله کرده است و این موضوع منجر به بالا رفتن انتظارات شده است. اما معتقدم که مردم پیچیدگی های این وضعیت را درک می کنند و در صورت عدم حصول توافق ضربه ی بزرگی به رواحنی وارد نمی شود، چراکه مردم می دانند و می فهمند که او هر چه در توان داشته را به کار برده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین