کد خبر: ۲۴۳۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳

افزایش 12درصدی مراجعات بیمارستانی همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: طبق آمار رسیده در سه روز گذشته با اجرای طرح تحول نظام سلامت مراجعات به مراکز درمانی 12 درصد افزایش یافته است .
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا ، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنج شنبه در حاشیه اجلاس سالانه روسای انجمن های علمی گروه پزشکی افزود: به عنوان نمونه در سه روز گذشته مراجعه به بیمارستان امام خمینی (ره) افزایش چشمگیری یافته که رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران برای رفع مشکلات دو نوبت در این بیمارستان حضور پیدا کرده است. 

هاشمی ادامه داد: به همه مردم این اطمینان را می دهم که طرح تحول در دولت فعلی ادامه می یابد.خدمات ارایه شده در این طرح هنوز خدمات اولیه است و برنامه ها به تدریج کامل خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: از قبل پیش بینی افزایش بار مراجعات به بیمارستان ها را کرده بودیم که این افزایش مراجعات باعث نارضایتی مردم شود اما مردم باید یکی دو هفته صبر کنند تا جامعه در واکنش به اجرای این طرح به یک آرامش نسبی برسد و تیم درمانی نیز در تمام کشور به حداکثر آمادگی دست یابند. 

هاشمی گفت: متناسب با این موضوع ستادی در دانشگاه ها به منظور حضور در مراکز درمانی، نظارت بر امور و رفع مشکلات احتمالی تشکیل شده است. 

وی یاداور شد : اجرای این طرح شاید با نواقصی مواجه باشد که عمده آنها به تجهیزات پزشکی بسیار گران قیمت برمی گردد.در حال حاضر بسیاری از تجهیزات پزشکی قیمت های بالایی دارند که باید بهای این تجهیزات و چگونگی خرید آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت: پیش از این نیز فشار کاری زیادی متوجه پرستاران، رادیولوژیست ها و آزمایشگاه ها بود اما اکنون با اجرای طرح تحول تمام گروه های پزشکی فشار مضاعفی را متحمل می شوند. 

وزیر بهداشت ادامه داد: برای رفع این مشکلات مجوزهایی برای تامین منابع و همچنین تکمیل نیروهای انسانی مورد نیاز در هر بخش در دستور کار داریم، چرا که باید خدمت رسانی در بیمارستان ها ارتقا یابد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: گزارش گیری، پایش و آمارگیری در هزینه ها، مراجعات و مشکلات به شکل روزانه از آغاز طرح تحول انجام می شود . 

هاشمی در ادامه گفت: روسای دانشگاه ها در قالب شرکت های خدماتی و تامین نیروی انسانی این اجازه را دارند که بتوانند مشکلات موجود در اجرای این طرح را برطرف کنند و امروز این ابلاغیه به دانشگاه ها ارسال خواهد شد تا بتوانند از ظرفیت کار دانشجویان سال آخر پرستاری استفاده کنند و به این ترتیب پرستاران وارد ناوگان ارایه خدمت شوند.

اجلاس سالانه روسای انجمن های علمی گروه پزشکی امروز -پنج شنبه- در دانشگاه تهران برگزار شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین