کد خبر: ۲۴۳۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱

ایران در سال 94 صادرکننده بنزین می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در نیمه سال 1394 ایران ضمن تامین بنزین داخل قادر به صادرات بنزین خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عباس کاظمی روز پنج شنبه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 12 میلیون لیتر بنزین تولید می کند که قراراست همه بنزین تولیدی آن به مصرف داخلی اختصاص پیدا کند و حدود 3 میلیون لیتر بنزین مازاد پالایشگاه های آبادان و بندرعباس صادر شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به طرح های دردست اجرا برای ارتقای وضعیت پالایشگاه هااظهارداشت:باتوسعه طرح کیفی سازی پالایشگاه آبادان، همه محصولات این پالایشگاه با استاندارد یورو 5 تولید خواهد شد.

کاظمی درخصوص توزیع بنزین استاندارددرکلانشهرها گفت: بنزین سه کلانشهر تهران، کرج و اراک با کیفیت یورو ٤ توزیع می شود که باعث بهبود کیفیت هوای در 50 روز اخیر شده است.

وی اضافه کرد:به زودی باارتقای وضعیت پالایشگاه تبریز، توزیع بنزین بااستاندارد یورو 4 در کلانشهر تبریز نیز آغاز می شود.

وی درخصوص میزان واردات بنزین نیزاظهار داشت:درسال 1385روزانه 30 میلیون لیتر بنزین وارد می شد که با توسعه ظرفیت های تولیدی در داخلی و توسعه صنعت سی ان جی، میزان واردات در سال گذشته به 10 میلیون لیتر کاهش یافت و پیش بینی می شود که در سال 93 نیز 7 میلیون لیتر وارد شده و سال آینده واردات متوقف شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: تولید بنزین درسال 1393روزانه به 64 میلیون لیتر افزایش خواهد یافت که توسط 9 پالایشگاه داخلی تامین می شود.

کاظمی بابیان اینکه بنزین پتروشیمی هابه صورت مستقیم واردبازارمصرف نشده است، گفت:بنزین سه مجتمع پتروشیمی مذکور با بنزین وارداتی و بنزین تولیدی پالایشگاه های بندرعباس و آبادان در جنوب کشور ترکیب شده و به خط لوله سراسری ارسال می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر سه شهر کشور از سوخت کاملا پاک بهره می برند، اضافه کرد: بنزن موجود در بنزین این کلانشهرها زیر ١ درصد، گوگرد آن ٣٠ هزارم درصد و اکتان آن ٩١ است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه سال آینده حجم قابل توجهی نفت گاز صادر خواهد شد، افزود: با توجه به توسعه شبکه گاز رسانی و کاهش مصرف داخلی نفت سفید و گاز ال پی جی این محصولات نیز صادر خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین