آفتابنیوز : آفتاب: اصغر فهیمی فر روز جمعه در نشست تحلیل و واکاوی هنر انقلاب در محل سرای اهل قلم در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: این مساله نشان می دهد که سینما یک هنر ملی نیست چرا که هنر ملی با گسترده و توده مردم سر و کار دارد.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیستم اردیبهشت ماه به کار خود پایان می دهد.
به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: ما باید نگران ظهور عمیق، شفاف و دقیق حوزه های فکری انقلابی در آثارمان باشیم چرا که از چند سال پیش تا کنون یک جریان نفاق از ضعف های مردم در هنر استفاده می کند به طور مثال در هنر سینما مجموعه ای جک های بصری با همراهی یک سری مقدسات ساخته می شود.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: ما باید نسبت به عملکرد خود در هنر سختگیر باشیم، اکنون ما از درک جریان، قابلیت ها و انتظارات مردم در عرصه هنر ناآگاه هستیم.
فهیمی فر با بیان این که هنر ترجمان زیبایی شناختی یک حوزه تفکری است گفت: دولت در عرصه هنر باید زمینه ساز باشد نه تامین گر. سیستم های دولتی هیچ گاه نتوانستند کاروان سالار هنر باشند.
وی افزود: در کشور ما جریان مردمی در عرصه هنر آنقدر گسترده و عمیق حرکت کرده که جریان مدیریتی دنبال آن دویده است .
این استاد دانشگاه تصریح کرد: دولت ها همیشه در فهم عمیق هنر دارای کاستی هایی بوده اند در دوره قبلی که فاجعه بود و در دولت فعلی امیدوارم تلاش ها به نتیجه برسد.
فهیمی فر تاکید کرد: بهترین روش در مدیریت هنر این است که اگر فهم دقیقی نمی کنیم مانع تراشی هم نکنیم اگر هنر توسط جریان فکری اصیل حمایت شود در شکل و زبان راه خود را پیدا می کند.
وی گفت: حدود یک دهه است که به نظر می رسد از عمق و توانایی و ابتکار جریان فکری در عرصه هنر کاسته شده و این نقطه خطر است.
این استاد دانشگاه با اشاره به آثار هنری دهه 60 آنها را درخشان توصیف کرد و افزود: هنر ماندگار نیازمند حوزه فکری اصیل است اما اکنون خطر مسخ شدن منافع فکری این عرصه را تهدید می کند.