کد خبر: ۲۴۳۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲

آیت‌الله موحدی كرمانی: آدم شدن آمریکا محال است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به گفته اخیر جان کری مبنی بر اینکه ایران باید پس در مذاکرات تصمیم سختی بگیرد، خاطرنشان کرد: ما هم می‌گوییم آمریکا باید تصمیم سختی بگیرد، تا به جایی برسد و گرنه مذاکرات به جایی نمی‌رسد و آن تصمیم این است که آمریکا آدم شود که این محال است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ گفت: فرهنگ مهمتر است و باید فرهنگ امام و دین را حفظ کرد و اگر چیزی از آن از دست رفته باید آن را تجدید کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع معلمان اظهار داشت: ما هر چه به دست آورده‌ایم به خاطر تبیعت از رهبری و ولایت بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تشكر از طرح تحول سلامت بیان کرد: در این طرح، زایمان طبیعی مجانی اعلام شده است و بیمارستان‌ها مجهز هستند و دیگر نیاز نیست که بیماران نیازهایشان را از بیرون تامین کنند و از دیگر سو، هزینه‌های درمان هم کمتر شده است.

موحدی کرمانی خطاب به وزراتخانه‌های ارشاد، علوم و رسانه‌ها ابراز داشت: من هشدار می‌دهم مبادا نظام ما به انحطاط اخلاقی زمان اصلاحات برگردند. مبادا اباحه‌گری در رسانه‌ها ترویج شود و دولت ساکت و تماشاگر باشد. مبادا مبادی دینی در رسانه‌هایی که از بیت المال تغذیه می شوند، زیرسوال برود و مبادا مدیرانی که در فتنه 88 نقش داشتند، به کار گرفته شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه دولت سعی کند رابطه‌اش با مراجع آسیب نبیند، تصریح کرد: آنها نقدهای جدی دارند و باید به نقدهای آنها توجه کنیم.

وی با اشاره به صحبت دولت مبنی بر اینکه شیب تورم ملایم است، خاطرنشان کرد: من درخواست می‌کنم تا این شیب را ملایم‌تر کنید و اقشار ضعیف را مورد توجه قرار دهید.

موحدی کرمانی ادامه داد: از حقوق‌های کلان بکاهید و به حقوق قشر ضعیف بیفزایید و دولت و مجلس این را مورد توجه قرار بدهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه اجلاس‌ها و سمینارهای غیرضروری را یا کاسته یا حذف شوند، افزود: اینها بیت‌المال را می‌بلعند و به این شکل بودجه خالی می‌شود و آن وقت دولت می‌گوید، دستمان خالی است.

وی با بیان اینکه امسال سال فرهنگ است، یادآور شد: باید فرهنگ اسلامی و فرهنگ ولایی مورد توجه باشد  و باورمان این باشد که فرهنگ اسلامی شاه را بیرون کرد و این اسلام و ولایت است که موجب بیرون آمدن از مشکلات می‌شود و فراموش نکنید که این اسلام و ولایت است که بینی استکبار را به خاک می‌مالد.

موحدی کرمانی با اشاره به اصطلاحات رهبری در رابطه با فرهنگ بیگانه گفت: رهبری فرهنگ بیگانه را تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و رخنه فرهنگی توصیف کرده که مسولان باید به این واژه‌ها عنایت کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه حجاب و عفاف جزئی از فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت: باید با منکر بدحجابی برخوردی با شان آن صورت بگیرد و مسئولین در زمینه بد حجابی وظیفه‌شان را انجام دهند.

وی خطاب به آمریکا بیان کرد: هیات مذاکره‌کننده ایرانی راهش را ادامه می‌دهد و ان شاء الله موفق باشد و رهبری آنها را تایید کرده و‌ آنها هم فرزندان این انقلاب هستند اما مقام معظم رهبری از اول گفتند که من به‌ آنها خوشبین نیستم.

موحدی کرمانی تاکید کرد: نه ما از موضع خود عقب می‌نشینیم و نه آمریکا دست از قلدری، عنود و دشمنی دست برمی‌دارد. 

به گزارش ایلنا، خطیب موقت نماز جمعه تهران در تشریح مواضع ایران و آمریکا ابراز داشت: موضع ما حمایت از مظلومین است اما موضع آمریکا کشتار مظلومین؛ موضع ما عقل و منطق اما موضع آمریکا قلدری، استکبار و خودخواهی است؛ موضع ما رابطه عادلانه با دنیاست اما موضع آمریکا نگرانی از توسعه روابط ما با دنیاست. تیم مذاکره‌کننده ما متوجه باشد كه دشمن چه قدر عنود است.

وی با اشاره به گفته اخیر جان کری مبنی بر اینکه ایران باید پس در مذاکرات تصمیم سختی بگیرد، خاطرنشان کرد: ما هم می‌گوییم آمریکا باید تصمیم سختی بگیرد، تا به جایی برسد و گرنه مذاکرات به جایی نمی‌رسد و آن تصمیم این است که آمریکا آدم شود که این محال است.

موحدی کرمانی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری منبی بر حرام بودن ساخت، تولید و استفاده از سلاح هسته‌ای تاکید کرد: ما برای تامین منافع و کشته شدن دشمنانمان حاضر به استفاده از سلاح هسته‌ای نیستیم اما شما برای رسیدن به اهدافتان هر کاری می‌کنید‎، از قبیل آنچه که در سوریه رخ می‌دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دولت سوریه تاکنون موفق بوده است. تصریح کرد: تروریست‌ها روزبه‌روز ضعیف می‌شوند و شکست می خورند و ان شاء الله از بین هم می‌روند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین