کد خبر: ۲۴۳۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹

رگبار باران و رعد و برق در کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در روز شنبه در نیمه غربی کشور افزایش ابر و بارش باران و در برخی مناطق همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی سه روز آینده در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت در روز شنبه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام،‌زنجان، همدان،مرکزی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و در روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می‌شود. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، شمال فارس، ایلام، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز در روز دو شنبه شاهد این وضعیت خواهند بود.

وی با بیان این‌که از میزان بارش از اوایل شب به تدریج در این مناطق کاسته می‌شود، افزود: کماکان در شب بارش‌های پراکنده در ارتفاعات زاگرس انتظار می‌رود. همچنین در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در جنوب شرق نیز در ساعات بعداز ظهر رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه و دوشنبه از اواسط روز در دامنه و ارتفاعات زاگرس و جنوب کشور ابرناکی افزایش یافته و رگبار باران و در برخی مناطق رعد و برق می‌دهد این شرایط تا اوایل شب ادامه می‌یابد و سپس از میزان آن کاسته می‌شود.

به گفته وی، طی سه روز آینده در جنوب استان خراسان جنوبی و شمال استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل به سبب وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در ساعات روز احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی وجود دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه کمی ابری در بعداز ظهر رشد ابر در ارتفاعات و بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 22 و 31 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه آسمان پایتخت صاف گاهی افزایش ابر پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز نیز 23 و 31 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین