کد خبر: ۲۴۳۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴

ترکان :موانع کسب وکار باید برداشته شود

مشاور رییس جمهوری ودبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور بر رفع موانع کسب و کار در بخش های مختلف به ویژه مناطق آزاد تجاری تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:ˈ اکبر ترکان ˈ روز شنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان البرز که با عنوان ˈبرد بردˈ در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزارشد، افزود: اکنون کشور به لحاظ کسب و کار در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارد و باید دراین زمینه برنامه ریزی کنیم .

وی با بیان اینکه تاکنون در مجموع 63 منطقه آزاد در قانون برای کشور تصویب و تعریف شده ، گفت : از این تعداد تنها 23 منطقه دایر و فعال است.

ترکان تاکید کرد: مناطق آزاد باید محور توسعه و کسب و کار قرار گیرند زیرا ماموریت این مناطق ایجاد فضای کسب و کار درحد مطلوب است .

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور گفت: با توجه به اعمال معافیت های گمرکی در مناطق آزاد تجاری، می توان در این مناطق برنامه های گسترده اقتصادی اجرا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از استان البرز به عنوان یکی از مناطق ثروتمند کشور نام برد و افزود: این استان سهم بزرگی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد و به رغم وسعت کم جغرافیایی ، درآمد سالانه آن در مقایسه با سایر استانها بالا است .

این مسوول خاطرنشان کرد:البرز به لحاظ منابع انسانی و سرمایه اقتصادی ، بهترین ظرفیت ها را دارد و باید از ظرفیت های آن در دیگر مناطق کشور استفاده کرد.

ترکان با اشاره به تفکیک جغرافیایی البرز از تهران ، بیان کرد: این استان جدید باید مستقل از تهران به اقتصاد کلان کشور متصل شود.

وی از فرودگاه پیام کرج با 10هزار هکتار مساحت و منطقه تجاری وابسته به آن به عنوان یک فرصت طلایی در البرز نام برد و گفت: این فرودگاه می تواند به یکی از قطب های بزرگ کشور در بخش مسافربری و حمل و نقل هوایی تبدیل شود.

این مسوول با اشاره به جمعیت دو میلیون و 500 هزار نفری البرز خاطرنشان کرد: البرز یکی از مناطق ویژه اقتصادی است و اگر تمام ظرفیت فرودگاه پیام فعال شود ، بخش اقتصادی این منطقه می تواند جمعیت چهار میلیون نفری را پوشش دهد.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق ازاد کشور بیان کرد: جنبه های عملیاتی این فرودگاه اکنون در سطح ملی در دست بررسی است و این استان باید به همه مناطق اقتصادی کشور متصل شود.

به گزارش ایرنا، همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری استان البرز با عنوان ˈبرد بردˈ به مدت یک روز با حضور بیش از دو هزار سرمایه گذار داخلی و چند میهمان خارجی از کشورهای لبنان و مالزی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین