کد خبر: ۲۴۳۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

فرماندار تهران: تورم تا پایان سال به 25 درصد می‌رسد

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار تهران با بیان اینکه 12 درصد جمعیت کشور در استان تهران و 10 درصد جمعیت کشور در شهرستان تهران حضور دارند، اظهار کرد: شاخص‌ها نشان می‌دهد که وضعیت مطلوبی در شهر و استان تهران وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرماندار تهران با اشاره به اینکه از هشت ماه گذشته تاکنون کاهش تورم را شاهد بوده‌ایم، گفت: دولت وعده داده است که تا پایان سال 93 تورم را به 25 درصد کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی در مراسم تودیع مهدی امیدی - معاون سابق برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار تهران و معارفه احمد اسماعیل‌وند - معاون جدید خود با اشاره به اینکه در هشت ماهه گذشته چند نکته برجسته در کشور قابل اشاره است، اظهارکرد: بحث مذاکرات انرژی هسته‌ای و نیز تعامل دنیا با جمهوری اسلامی ایران و بالعکس در سیاست خارجی امروز بیش از هر زمان دیگری شرایطش فراهم شده است.

وی ادامه داد: در بخش داخلی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به بهترین شکل خود انجام گرفت و این در حالی است که تمامی اقتصاددان‌ها با گرایش‌های مختلف بر اجرای هدفمندی یارانه‌ها اعتقاد داشتند در حالی که تنها در مورد نحوه اجرای آن مباحثی مطرح بود چرا که در غیر این صورت در بخش‌های سرمایه‌گذاری امکان رقابت با دنیا وجود ندارد.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه در بحث عبور از مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و همراهی مردم کوچکترین موردی در تهران و کشور نداشتیم گفت: این نشان دهنده همراهی دولت با مردم و بالعکس بود.

فرهادی در مورد تثبیت قیمت‌ها نیز خاطرنشان کرد: در کالاهای اساسی عمدتا تثبیت قیمت را داشته‌ایم و این در حالی است که در بحث قیمت طلا و ارز نیز این اتفاق رخ داده که نشان‌دهنده کاهش ولع در میان مردم برای خرید طلا و ارز است.

وی با اشاره به اینکه طرح سلامت نیز کار خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که صفر تا 100 درمان مردم به صورت رایگان انجام شود و حتی امیدواریم با کاهش هزینه درمان هم میزان رضایت مندی در میان مردم را افزایش دهیم.

به گفته فرماندار تهران در پایان سال 93 ضریب اعتماد مردم به حکومت افزایش می‌یابد.

فرهادی شهرستان تهران را محروم‌ترین شهرستان از نظر تملک دارایی در کشور دانست.

پس از آن مهدی امیدی - مدیرکل سابق برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته در چنین زمانی دو انتخابات را پیش رو داشتیم، گفت:این مسئله با پشتیبانی دستگاه‌های مختلف و پیگیری‌های شبانه روزی به انجام رسید و تلاش‌های یکصد هزار نفری برای برگزاری این انتخابات انجام شد.

وی که به عنوان مدیرکل اداری مالی استاندار تهران انتخاب شده است، با بیان اینکه بدهی‌های 600 میلیون تومانی مربوط به پشتیبانی انتخابات را پرداخت کرده‌ایم اظهار کرد: بر اساس برآوردها 43 درصد صرفه جویی در بحث انتخابات داشتیم و 100 هزار نفر به صورت روزانه در این زمینه فعالیت می‌کردند.

امیدی حوزه پشتیبانی را مربوط به امور جاری و انتخابات دانست و عنوان کرد: تمامی پرداخت‌ها انجام شده و هیچگونه بدهی در حوزه پشتیبانی نداریم.

احمد اسماعیل‌وند - معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار تهران نیز در مراسم معارفه خود با انتقاد از بی‌تدبیری‌های دولت گذشته، تصریح کرد: بی‌تدبیری و مسائلی که از جریان انحرافی نشات گرفت ملت را دچار آشفتگی کرد و باید با برنامه‌ریزی، وحدت و همدلی همه گروه‌ها این مسئله حل و فصل شود.

وی عمل به قانون اساسی و ظرفیت‌های آن را عامل پیشرفت کشور در آینده خطاب کرد و گفت: اگر به قانون اساسی و تمام ظرفیت‌های آن عمل کنیم یکی از ایده‌آل‌ترین نظامات را در دنیا خواهیم داشت.

اسماعیل‌وند با اشاره به اینکه عدم توجه به برنامه‌ریزی در کشور موجب خسارات زیادی شده است عنوان کرد: با تدبیر دولت، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی طی چند ماه گذشته فعالیت‌های علمی و کارشناسی به جایگاه خود بازگشته است.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار تهران با بیان اینکه 12 درصد جمعیت کشور در استان تهران و 10 درصد جمعیت کشور در شهرستان تهران حضور دارند، اظهار کرد: شاخص‌ها نشان می‌دهد که وضعیت مطلوبی در شهر و استان تهران وجود ندارد.

به گفته وی افزایش زندانیان زن و زندانیان زیر 20 سال به حدود 20 درصد رسیده است و تلفات درون شهری و برون شهری بیش از تلفات در هر سال دوران هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

اسماعیل‌وند ادامه داد: وضعیت اداری مالی در استان نیز نشان می‌دهد که وضعیت اداری شهرستان با جمعیت و شاخص‌ها وجود ندارد و فرمانداری تهران که جمعیت 10 درصدی کشور را مورد توجه قرار می‌دهد، تنها 60 الی 70 نیرو دارد.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار تهران با اشاره به اینکه فرمانداری در هیچ یک از مراکز اداری – سیاسی مناطق مختلف تهران دارای نقطه مشخصی نیست عنوان کرد: هر کدام از مناطق تهران در حد یک شهرستان هستند و باید با ایجاد پایگاه اداری و سیاسی در مناطق مختلف شهرداری تهران اقدام کنیم.

در ادامه حسین طلا - نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه تهران مجموعه مظلومی است تصریح کرد: در مجموعه تهران دارای ساختار بهم ریخته تقسیماتی هستیم چرا که تهران شهری است که از قالب یک شهرستان و استان خارج شده و تمامی ساز و کارهایش به هم ریخته و دارای ساختار اداری متناسبی نیست.

به گفته طلا میزان آرای ماخوذه انتخاباتی در شهرستان تهران از میزان آرای ماخوذه در 9 استان کشور 97 هزار رای بیشتر بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، آموزش، بهداشت و حمل و نقل را برای هر نفر دارای تعریف مشخصی دانست و گفت: سهم استان و شهرستان تهران در این رابطه دچار مشکل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین