کد خبر: ۲۴۳۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

ابراز امیدواری روسیه به توافق هسته‌ای

روسیه امیدوار است که در طول مذاکرات چهار روزه بین ایران و گروه "پنج بعلاوه یک" در وین تمام موارد توافقنامه نهایی مربوط به برنامه هسته ای ایران تهیه شود. مسکو توقع دارد که در این دور مذاکرات "با عکس العمل شدید" برخورد نشود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روز دوشنبه سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه این مطلب را به روزنامه نگاران گزارش داد.

ریابکوف گفت که اگر " بخش اصلی متن سند حتی با پاراگرافهای مختلف در پرانتز یا قطعات پس از مذاکرات چهار روزه تهیه شود، این یک نتیجه خوبی خواه بود". ریابکوف اظهار داشت که جلسه در سطح کارشناسان (که معمولا قبل از جلسه در سطح مدیران سیاسی برگزار می شود) در هفته گذشته در نیویورک برگزار شد. ایران در این نشست تمایل خود را به رسیدن به توافق نشان داده است. به گفته معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، مسکو امیدوار است که مسئله اوکراین بر مذاکرات ایران و گروه "شش " تاثیر نخواهد گذاشت و "هیچ کدام از مذاکره کنندگان از ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا عناصر بی ربط را اضافه نکنند . "

به گزارش صدای روسیه، مدیران سیاسی گروه "پنج بعلاوه یک" ( پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان ) و ایران در روز سه شنبه دور دیگری مذاکرات را در وین آغاز می کنند. تهیه متن کامل توافقنامه نهایی در مورد برنامه هسته ای ایران، هدف اصلی این مذاکرات می باشد. شرکت کنندگان در این جلسه قصد دارند به تهیه عناصر و پاراگراف های متن این سند بپردازند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین