کد خبر: ۲۴۳۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲

هنیه: وزرای دولت آینده ۱۹ نفر خواهد بود

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد که درباره مدت زمان فعالیت دولت توافق ملی و ماموریت های آن توافق حاصل شد و تعداد وزرای این دولت نیز ۱۹ نفر خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اسماعیل هنیه» امروز چهارشنبه طی اظهاراتی گفت: آشتی مهم است اما مهمتر از آن عدم بازگشت به دودستگی هاست و نباید اجازه دهیم تجربه دودستگی ها تکرار شود.

وی گفت که توافق درباره مدت زمان فعالیت دولت توافق ملی و ماموریت های آن حاصل شده و در حال حاضر بحث بر روی انتخاب وزراست که 19 نفر خواهند بود که اسامی آنها از سال 2011 آماده است و در سال 2012 نیز این لیست بروز شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، وی اشاره کرد که مدت زمان این دولت مرتبط با انتخابات است و اگر بنا به هر دلیلی انتخابات برگزار نشود و یا رژیم اشغالگر با برگزاری آن در قدس مخالفت کند در آن صورت این دولت بار دیگر به صورت توافقی تشکیل خواهد شد و درباره نخست وزیر نیز در توافقنامه دوحه توافق حاصل شده است که همان «محمود عباس» است.

هنیه تصریح کرد که عباس فرمانی برای تشکیل دولت توافق ملی صادر خواهد کرد و این دولت به محض تشکیل در برابر عباس سوگند یاد می کند و در همان جلسه فرمان دیگری به منظور آغاز فعالیت مجلس قانونگذاری صادر می شود و ظرف یکماه نیز نخستین نشست های آن برگزار خواهد شد تا هیأت رئیسه جدید انتخاب و پس از آن نیز اسامی اعضای دولت برای گرفتن رأی اعتماد در مجلس مطرح خواهد شد.

هنیه همچنین تاکید کرد که حماس تصمیمی بدون بازگشت در خصوص ضرورت تحقق آشتی ملی اتخاذ کرده است و بر اساس متن توافقنامه، گفت وگوها برای تشکیل دولت ظرف مدت 5 هفته به اتمام می رسد و انتخابات ریاستی، مجلس قانونگذاری و مجلس ملی پس از 6 ماه برگزار می شود و نشست کادر ملی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز ظرف 5 هفته در قاهره برگزار خواهد شد.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین همچنین اظهار داشت که درباره جزئیات پرونده امنیتی از جمله مشکل امنیتی و تشکیل کمیته عربی به ریاست مصر برای نظارت بر بازسازی دستگاه های امنیتی, حمایت از سلاح مقاومت و جرم دانستن همکاری امنیتی با اشغالگران توافق حاصل شد و بر این اساس موضوع امنیت طی سال نخست حتی بعد از تشکیل دولت و برگزاری انتخابات به همین منوال باقی می ماند اما شروع اقدامات امنیتی نیز از غزه خواهد بود به گونه ای که 3 هزار نفر از نیروهای امنیتی وارد غزه می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین