کد خبر: ۲۴۴۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

دولت باید امنیت شغلی زنانی را که مرخصی زایمان می گیرند تامین کند

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کارفرماهایی که برای پرداخت نکردن بیمه بیکاری زنان شاغل در مجموعه خود، قرارداد زیر90 روز می بندند، گفت: دولت باید امنیت شغلی زنانی را که به مرخصی زایمان می روند تامین کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «رسول خضری» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اجرای طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم افزود: این جزء 9 بسته خدمتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در راستای سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال 93 متاسفانه 19 درصد بودجه ماندگاری پزشکان متخصص و عمومی در مناطق محروم کاهش پیدا کرده که کمیسیون بهداشت با این امر مخالفت و بشدت با آن، اعتراض کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: 9 هزار میلیارد تومان به بودجه سالیانه اضافه شد که در راستای تامین هزینه برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، پرداخت بموقع کارانه و ایجاد انگیزه برای پزشکان برای حضور در مناطق محروم است.

وی تصریح کرد: طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم دستورالعملی بسیار مهم و ضروری است چون یکی از مشکلات ما در مناطق محروم، عدم ماندگاری پزشکان در این مناطق به دلیل بموقع دریافت نکردن کارانه و نداشتن امتیاز حضور در این مناطق بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت مجلس درباره رایگان شدن زایمان طبیعی در کشور اظهار داشت: کشور ما به سمت پیری و افزایش سن در حال حرکت است و اگر مراقب نباشیم، ایران در سال 1410 کشوری سالمند خواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث پیری در کشور مشکل بسیار مهمی است، تصریح کرد: در سال 1410 جمعیت کشور از قشری مولد، تبدیل به قشری مصرف گرا می شود و بار اقتصادی سنگینی را به مجموعه کشور وارد خواهند کرد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس گفت: رایگان شدن زایمان طبیعی در کشور می تواند به عنوان یک راه تشویقی برای ازدیاد جمعیت باشد، اما وسیله ای برای افزایش جمعیت نیست بلکه یکی از عوامل است.

خضری ادامه داد: باید دیگر فاکتورها مانند امید به زندگی، اشتغال، امکانات، اقتصاد، معیشت مردم و جوانان و ترغیب آنها به ازدواج را برای افزایش جمعیت در نظر گرفت و زمینه های آن را فراهم کرد.

وی با اشاره به مرخصی 9 ماهه زایمان برای مادران شاغل خاطر نشان کرد: متاسفانه تامین اجتماعی و حتی کارفرمایان زیر بار این موضوع نمی روند و متاسفانه کارفرماها قراردادهای موقت سه ماهه زیر 90 روز با کارگران خود می بندند تا زیر بار بیمه بیکاری نروند.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دولت باید برای تامین هزینه های مرخصی زایمان زنان شاغل بسته های حمایتی در نظر بگیرد، تصریح کرد: دولت باید حداقل امنیت شغلی زنان شاغلی را که مرخصی 9 ماهه زایمان می گیرند تامین کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین