کد خبر: ۲۴۴۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

رییس جمهوری سه شنبه به چین سفر می کند

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری سه شنبه 30 اردیبهشت ماه برای شرکت در چهارمین نشست سران تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) به شانگهای چین سفر می کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «پرویز اسماعیلی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: اجلاس سیکا روز چهارشنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و عصر در شانگهای برگزار می شود که رییس جمهوری اسلامی ایران از جمله سخنرانان اصلی این اجلاس است.

وی با بیان اینکه تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس سیکا درخواست ملاقات و گفت و گو با رییس جمهوری دارند که در دست بررسی است، اظهار کرد: دکتر روحانی در حاشیه اجلاس سیکا احتمالا دیدارهای دوجانبه با سران برخی کشورها خواهد داشت.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: رییس جمهوری روز چهارشنبه همچنین نشستی با ایرانیان مقیم چین اعم از تجار، مدیران شرکت های ایرانی و کارکنان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

اسماعیلی در مورد برنامه های روز پنج شنبه رییس جمهوری در سفر به چین گفت: دکتر روحانی در ادامه برنامه های سفر به شانگهای، صبح روز پنج شنبه ابتدا در نشستی با حضور نخبگان چینی شرکت می کند، سپس برای انجام دیدار رسمی و ملاقات دو جانبه با رییس جمهور چین به ساختمان ریاست جمهوری این کشور می رود، که ضیافت ناهار به افتخار رییس جمهوری اسلامی ایران ختم این برنامه خواهد بود.

به گفته وی، برگزاری کنفرانس خبری آخرین برنامه روحانی در سفر به شانگهای است.

به گزارش ایرنا، نور سلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان در چهل و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اکتبر 1992 میلادی، طرح ایجاد سازمانی متشکل از کشورهای آسیایی را برای ارتقای روابط دو جانبه و همکاری میان کشورهای آسیایی با هدف ایجاد ثبات و برقراری امنیت در منطقه مطرح کرد که این سازمان در سال 1996 رسما تشکیل شد.

نشست سران سیکا هر 4 سال یک بار و اجلاس وزرای خارجه هر 2 سال یک بار برگزار می شود. در حال حاضر این سازمان 22 عضو دارد و در برگیرنده 12 عضو ناظر مشتمل بر سازمان های بین المللی همچون سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری در اروپا، اتحادیه عرب و تعدادی از کشورها از جمله مالزی، اندونزی، ویتنام، ژاپن، اوکراین، آمریکا و ...است.

ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، تایلند، ترکیه از جمله اعضای سازمان سیکا هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین