کد خبر: ۲۴۴۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱

"عذرخواهی مسؤولان" به کره شمالی هم رسید

یک مقام دولتی کره شمالی هم اعلام کرد: رهبر کره شمالی پس از اطلاع یافتن از این حادثه، طول شب را بیدار بود و از خبرهای حادثه، احساس ناراحتی و درد می کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسانه های کره شمالی 6 روز پس از ریزش ساختمان خبر آن را منتشر کردند.

به گزارش عصر ایران، براساس این خبرها، مقامات کره شمالی به دلیل این حادثه، عذرخواهی  کرده اند.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: حادثه خطرناکی در هفته گذشته در محل اجرای پروژه ساختمانی در پیونگ یانگ روی داد و منجر به آسیب دیدن و  زخمی شدن برخی افراد و به دنبال آن، آغاز برنامه امداد و نجات شد.

انتشار خبرهای منفی توسط رسانه های کره شمالی که تحت تسلط دولت هستند، معمولا اتفاق نادر و بی سابقه ای به شمار می آید.

با این حال خبرگزاری رسمی کره شمالی به تعداد دقیق افراد زخمی یا کشته شده در این حادثه اشاره ای نکرد اما نوشت: ساختمان مسکونی که به صورت صحیح ساخته نشده بود و مقامات مسؤول هم به شیوه نادرستی برآن نظارت داشتند.
 
خبرگزاری رسمی کره شمالی، 6 روز بعد از بروز این اتفاق، خبر آن را منتشر کرده است.

این حادثه ریزش ساختمان در روز سه شنبه گذشته روی داد ولی خبرگزاری رسمی کره شمالی، روز یکشنبه هفته بعد ، خبر آن را منتشر کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری کره شمالی، عملیات امداد و نجات به پایان رسید و مقامات مسؤول از خانواده های آسیب دیده و ساکنان این مجتمع مسکونی عذرخواهی کردند.  شو بو ایل وزیر امنیت ملت یکی از مقاماتی کره شمالی بود که عذرخواهی کرد.

یک مقام دولتی کره شمالی هم اعلام کرد: رهبر کره شمالی پس از اطلاع یافتن از این حادثه، طول شب را بیدار بود و از خبرهای حادثه، احساس ناراحتی و درد می کرد.
خبرگزاری فرانسه نوشته است: این ساختمان 22 طبقه داشت و حدود 100 خانواده در آن زندگی می کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین