کد خبر: ۲۴۴۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

روزنامه اطلاعات: ازخطبه های نمازجمعه تا تریبون مجلس،برای گرم کردن تنور تنش استفاده می شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه اطلاعات در سرمقاله امروز نوشت:


۹ماه از استقرار دولت یازدهم گذشته است. با نگاهی به مراکز گوناگون که تریبون‌های مخاطب قرار دادن مردم را در اختیار دارند، می‌توان پاسخ این پرسش را گرفت که در این مدت بستر آرامش و نقد سازنده را برای دولت دکتر روحانی فراهم آورده‌اند، یا سخن و قلم در این مدت برای داغ نگه‌داشتن «تنور تنش»، ایجاد اضطراب برای جامعه و منکوب کردن دولت جدید به کار رفته و می‌رود؟! از تریبون نماز جمعه که دو خطبه آن نیاز به قصد قربت دارد و به قول اغلب فقها، در مقیاس دو رکعت از «نماز» است، گرفته تا تریبون مجلس که نباید جایگاه سخنرانی و یا بیان تمایلات شخصی و جزمیت‌های تشکیلاتی و گروهی باشد و مهمترین و اصلی‌ترین جایگاه با تعریف حراست از «منافع ملی» و «امنیت ملی» است.

در این ۹ ماه سخنرانی‌ها را بازنگری کنید تا دریابید که تلاش در جهت بسترسازی آرامش برای بازسازی مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بوده است یا خوراک دادن به تشدید تنش‌ها؛ تا آنجا که رسانه‌های بیگانه در ترسیم حال امروز ایران از آن دشمنانه بهره‌گیری کنند!؟

به صدا و سیما نگاهی کنیم. در این ۹ ماه چنان مخاطبان خود را به عادتی سوق داده است که مردم «خبر جذاب» را آن بدانند که «خبر بد» باشد! بخصوص و علی‌الخصوص ترسیم موسع از نابسامانی‌ها می‌دهد و دولت جدید را ناکارآمد و فاقد مدیریت قوی به نمایش می‌گذارد! مطبوعات و روزنامه‌ها که به‌جای مردم، یقه یکدیگر را گرفته‌اند و به‌جای ترسیم بستر کار و فعالیت در وسعت کشور، رد و بدل کردن گفته‌ها از این به آن و از آن به این را خبرسازی می‌کنند و به‌جای شرح وقایع و عملکردهای مثبت دولت و مجلس و قوه قضائیه، مسابقه گفتن و پاسخ دادن راست به چپ یا اصول‌گرا به اصلاح‌طلب را آنهم در گیومه پرخاشگری‌های سیاسی ـ تبلیغاتی، محور و شاخص قرار داده‌اند!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین