کد خبر: ۲۴۴۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان: فردا متخلفان را به دادگاه معرفی می کنیم

رئیس هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازی با بیان اینکه احتمالا نتایج طرح تحقیق و تفحص سه شنبه در صحن مجلس اعلام خواهد شد، گفت:بعد از قرائت گزارش متخلفین برای صدور حکم به مجامع قضائی معرفی می شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علیلو با اشاره به اینکه گزارش هیأت تحقیق تفحص از صنعت خودروسازی دو هفته پیش نهایی شده گفته است: متأسفانه بنا به دلایلی هنوز فرصت ارائه این گزارش به کمیسیون صنایع فراهم نشده است اما به نظر می رسد امروز این گزارش در کمیسیون صنایع قرائت شود.

او گفت: پس از قرائت این گزارش در کمیسیون صنایع مجلس احتمالاً نتایج طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی سه شنبه مورخ(30 اردیبهشت ماه) در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

علیلو با اشاره به اینکه هدف از تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی شناسایی آسیب های این صنعت و تلاش برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی است، گفت: البته در این مسیر به تخلفات فاحشی نیز دست پیدا کرده ایم که بعد از قرائت گزارش برای صدور حکم به مجامع قضائی ارسال خواهد شد.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازی گفت: در حال حاضر متأسفانه رانت هایی در اقتصاد کشور ایجاد شده است که باید با اتخاذ تصمیم های مناسب مانع بروز این گونه رفتارها در سیستم اقتصادی کشور شویم.

او در رابطه با مشکلات واحدهای تولیدی در تأمین مواد پتروشیمی از بورس کالا که طی هفته های اخیر اظهار نظرهای متفاوتی را به دنبال داشت نیز گفت: در حال حاضر دلالی زیادی در خرید محصولات پتروشیمی وجود دارد که این امر برای صنایع پایین دستی مشکلات زیادی را به وجود آورده است به همین دلیل با تهیه یک گزارش قصد آن را داشتم که وزیر صنعت، معدن و تجارت را از این گونه اقدامات آگاه کنم.

به گزارش تسنیم، علیلو گفت: هنوز تصمیم مناسبی برای حل این موضوع گرفته نشده است اما باید این نکته را متذکر شوم که مشکلات واحدهای تولیدی در تأمین مواد اولیه یک شبه حل نمی شود و وزارت صنعت باید برای این موضوعات با تشکیل یک کمیته به بررسی مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی بپردازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین