کد خبر: ۲۴۴۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

وعده خبر خوش معاون وزیر درباره بیمه طلایی به فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش از تغییر شرایط بیمه طلایی فرهنگیان خبر داد و گفت: بزودی قرارداد جدید بیمه طلایی فرهنگیان با شرکت بیمه گذار امضا می‌شود و در این هفته خبرهای خوشی از بیمه طلایی به فرهنگیان می دهیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وحید کیارشی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب درباره دلیل حذف بیمه دندانپزشکی و عینک از بیمه طلایی فرهنگیان افزود: بخشنامه‌ای که در آن به این موارد اشاره شده مربوط به سه ـ چهار هفته پیش است و با توجه به امضای قرارداد جدید با شرکت بیمه گذار تغییرات اساسی در این بخشنامه انجام می شود.

وی درباره اینکه آیا قرار است در قرارداد جدید بیمه طلایی خدمات بیمه دندانپزشکی و عینک به فرهنگیان داده شود، توضیح داد: با توجه به اینکه در مرحله امضای قرارداد با شرکت بیمه گذار هستیم امکان اعلام جزییات وجود ندارد، اما فرهنگیان بدانند که تا یکی دو روز آینده خبرهای خوشی از بیمه طلایی فرهنگیان اعلام می شود و شرایط قرارداد تغییر کرده است.

کیارشی درباره اعلام ابلاغ قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان گفت: پس از امضای قرارداد و انجام کارهای اداری دستورالعمل اجرایی آن به استانها ابلاغ خواهد شد.

 پیش از این در بخشنامه ابلاغی معاون توسعه و مدیریت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استانها آمده بود: «نرخ حق بیمه درمان تکمیلی شاغلان و افراد تحت تکفل آنان در سال 1393 و از شروع قرارداد جدید اول خرداد 1393 ماهانه مبلغ 260 هزار ریال تعیین شده است که باید از حقوق بیمه‌شدگان کسر و به حساب شرکت بیمه‌گر واریز شود. در این بخشنامه اعلام شده بود: قرارداد بیمه‌ای جدید نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته و فقط تعهدات عینک و دندانپزشکی به دلیل پیش‌بینی بعضی از خدمات دندانپزشکی توسط دولت در خدمات بیمه‌های پایه و همچنین نرخ بالای حق بیمه این دو پوشش که از نظر اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نبوده و بهره‌مندی از آن در بسیاری از مناطق و نواحی کشور توسط بیمه‌شدگان با مشکلاتی مواجه بوده، از لیست خدمات حذف شده است.

نارضایتی فرهنگیان از حذف بیمه دندانپزشکی

ابلاغ این بخشنامه منجر به نارضایتی بسیاری از فرهنگیان به ویژه در شهرستانها شده بود و همین امر منجر به تذکر تعدادی از نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش در روز گذشته شد.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: فرهنگیان بسیاری از شهرستانهای دور و نزدیک نسبت به حذف خدمات دندانپزشکی و عینک و همچنین کسر 26 هزار تومان از بیمه طلایی اعتراض داشته اند و ما نیز این موضوع را به نمایندگان آموزش و پرورش اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه آموزش و پرورش عملکرد خوبی در موضوع بیمه طلایی فرهنگیان نداشته است و مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده است، اگر آموزش و پرورش قرار باشد در موضوع بیمه ای با همین عملکرد ادامه دهد، قطعاً با مشکل مواجه خواهد شد.

بدهی 400 میلیاردی آموزش و پرورش به بیمه ایران

این نماینده مجلس توضیح داد: براساس اعلام نمایندگان بیمه ایران، آموزش و پرورش مبلغ 400 میلیارد تومان به این شرکت بیمه ای بدهی دارد که باید علاوه بر پرداخت بدهی خود شرایط بیمه فرهنگیان را برای این قشر زحمتکش بهبود دهد.

 بیمه طلایی فرهنگیان و از دوران وزارت حمیدرضا حاجی بابایی از سال 1389 شکل اجرایی به خود گرفت و باوجود اینکه امتیازات و تسهیلات تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه بسیار چشمگیر بود اما زمانیکه به مرحله اجرا رسید، بسیاری از وعده ها محقق نشد. حذف خدمات بیمه دندانپزشکی و عینک از جمله این تعهدات بود که منجر به نارضایتی جمعی گسترده از فرهنگیان شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین