کد خبر: ۲۴۴۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
وزیر کشور:

فرماندار بروجرد استعفا داد

وزیر کشور اعلام کرد که فرماندار بروجرد با پذیرش قصور خود در لغو همایش تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی (ره) از سمتش استعفا داد و استاندار لرستان نیز این استعفا را پذیرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «عبدالرضا رحمانی فضلی» امروز (دوشنبه) در حاشیه گردهمایی مدیران ثبت احوال در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا درباره نتیجه بررسی های هیات پیگیری علل لغو همایش ملی تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی (ره) در بروجرد اظهار داشت: فرماندار بروجرد ضمن پذیرش قصور خود استعفا داد. استعفایی که ایشان داده است، از طرف استاندار پذیرفته شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: فرماندار مربوطه اذعان کرده است که در شرایط خاص و بصورت بسیار ناپخته ای تصمیم گیری کرده است.

رحمانی فضلی اظهارداشت: تشخیص ما قصور و انفعال در کار است که از سوی گروه یا جناح خاصی صورت نگرفته است.

وی گفت: وزارت کشور مسوول صدور مجوز برای برگزاری مراسم ها است و اگر اتفاق خاصی بیفتد، تحلیل آن با توجه به ارجحیت مصالح عمومی جامعه برعهده وزارت کشور خواهد بود.

وزیر کشور یادآور شد: متاسفانه به رغم مجوز قبلی مبتنی بر تشکیل جلسه ای در دانشگاه بروجرد با حضور افراد شاخصی همچون آیت الله دری نجف آبادی آیت الله، محلاتی و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تشکیل شود که سخنرانی دیگری از سوی برخی افراد به دلایل سلیقه ای و یا سیاسی همزمان در آن محل ترتیب داده شده بود که مسوولین محلی از آن مطلع نبودند.

رحمانی فضلی ادامه داد: پس از تشکیل نشدن جلسه یاد شده، شورای تامین تشکیل شد تا موضوع مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قبل از صدور هر مجوزی برای برگزاری مراسم ها همه ابعاد مورد بررسی قرار می گیرد و اگر مصلحت بود، مجوز صادر می شود، تاکید کرد: افرادی که موجب قصور در کار شده بودند به برخورد منفعلانه خود معترف شدند و قصور را پذیرفتند.

به گزارش ایرنا، همایش ملی تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی (ره) قرار بود 16 و 17 اردیبهشت در دانشگاه دولتی آیت الله بروجردی (ره) با حضور حجت الاسلام و المسلمین«سید حسن خمینی» ، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» و حجت الاسلام و المسلمین «سید هاشم رسولی محلاتی» برگزار شود که به دلیل اصرار برخی بر حذف سخنرانی سید حسن خمینی، این همایش لغو شد.

دانشگاه دولتی آیت الله بروجردی (ره) روز دوشنبه 15 اردیبهشت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با کمال تاسف به سبب افراط گری افراط گرایان و تهدیدهای تشنج آفرین آنها و با نهایت شگفتی، برخی مسوولان و تاثیرگزاران این شهر اصرار بر برگزاری همایش با حذف یکی از سخنرانان همایش (سید حسن خمینی) را داشتند.

در این بیانیه آمده است: دانشگاه آیت الله بروجردی با در نظر گرفتن تمامی جوانب و با توجه به اینکه حرمت مومن از حرمت خانه کعبه بالاتر است و برگزاری همایش با حذف یکی از سخنرانان که سبب شکستن حرمت مهمان همایش می شد، کل همایش را لغو کرد.



** جابجایی فرمانداران در دستور کار است

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره جابجایی فرمانداران گفت: فرماندارانی که شیوه کارشان نزدیک به دولت است و همدلی و همراهی بیشتری با دولت داشته باشند، به کار گمارده خواهند شد.

رحمانی فضلی افزود: جابجایی فرمانداران در دستور کار است و دولت حق خود می داند با توجه به برنامه ها و سیاست هایی که دارد، فرمانداران را انتخاب کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 430 فرماندار در کشور فعال هستند که تا کنون 230 تا 240 نفر از آنان با هماهنگی و همراهی مسوولان منطقه ای جابجا شده اند.

وزیر کشور ادامه داد: بخشی از فرمانداران به خاطر محل کارشان جابجا شده اند و برخی نیز ابقا و جابجایی برخی دیگردر دست انجام است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: از آنجا که فرمانداران متولیان شهر به شمار می آیند و باید از آموزش و تجربه لازم و قدرت تحلیل بالا برخوردار باشند، این افراد با توجه به موارد مذکور جابجا می شوند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه شنیده شده است که فرماندار یکی از شهرهای محروم استان کرمان، به دلیل رای دادن مردم منطقه به دکتر روحانی، آب را بر روی مردم منطقه قطع کرده است، گفت: این خبر کذب است و هیچ فرمانداری قدرت و جرات آن را ندارد که آب را بر روی مردم ببندد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین