کد خبر: ۲۴۴۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲

دولت در رابطه با پرونده بابک زنجانی همکاری لازم را داشته‌ است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دولت و وزارت خارجه در پرونده بابک زنجانی با قوه قضائیه همکاری لازم را داشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برای معوقات بانکی چقدر تضمین صادر شده است؟ گفت: متاسفانه خیلی از معوقات تضمینی که بتوان از محل آن معوقات را وصول کرد، ندارند ولی الان رقم دقیقی از تضمینات را نمی‌توانم اعلام کنم.
 
سخنگوی قوه قضائیه از وجود پرونده‌ای موسوم به جن‌گیر معروف و اینکه آزاد شده است یا خیر ابراز بی‌اطلاعی کرد.
 
وی در پاسخ به سئوالی درباره پرونده فساد در شرکت مس ایران گفت: پولی که در اختیار متهم این پرونده بود برگردانده شد ولی پرونده هنوز به دادگاه نرفته است.
 
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مدیران بانک‌ها که نمی‌خواهند قوه قضائیه به پرونده ورود کنند با بدهکاران بانکی هم‌دست نیستند؟ گفت: من گفتم که بعضی از اعضای هیات مدیره بانک‌ها گفتند قوه قضائیه وارد نشود ولی نه به این دلیل که شما گفتید. شاید آنها دلایلی دارند که ممکن است قانع کننده باشد بنابراین ما در اینجا غیابا کسی را محکوم نمی‌کنیم.
 
سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با ادعای این خبرنگار مبنی بر اینکه برخی از اعضای هیات مدیره بانک‌ها شرایط قانونی از جمله داشتن حداقل سابقه برای عضویت در هیات مدیره را ندارند، گفت: در خصوص این مساله اطلاعی ندارم منتها اگر تخلفی صورت گرفته باشد هیات انتظامی بانک مرکزی که دادستانی کل کشور هم در آنجا حضور دارد به موضوع رسیدگی می‌کند.
 
خبرنگاری به دستور رئیس قوه قضائیه درباره ربوده شدن سربازان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل سوال پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط در حال پیگیری هستند و در همین روزهای اخیر دیدید بعضی از باندها در غرب و جنوب کشور دستگیر شدند. سازمان‌های اطلاعاتی در حال پیگیری هستند تا خدایی ناکرده ناامنی وجود نداشته باشد.
 
محسنی‌اژه‌ای همچنین از وجود پرونده‌ای که گفته می‌شود در آن دو فعال کارگری بازداشت شده‌اند ابراز بی‌اطلاعی کرد.
 
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا گزارش دولت از بند 350 تهیه و به قوه قضائیه ارسال شده است یا خیر ؟ گفت: از طرف دولت به ما گزارشی در این رابطه نرسیده است اما خود ما در حال پیگیری هستیم.
 
سخنگوی قوه قضائیه همچنین از موضوع ورود یک فرد نزدیک به بابک زنجانی در هیات مدیره یکی از باشگا‌ه‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرد.
 
خبرنگاری پرسید آیا در رابطه با معوقات بانکی شکایتی از سوی بانک‌ها مطرح شده است یا اینکه صرفا یک لیست به صورت نمایشی ارائه شده است؟ محسنی‌اژه‌ای گفت: در این رابطه برخی از بانک‌ها از طریق واحد اجرای ثبت، وارد شده‌اند که در برخی موارد اجرائیه صادر شده است و برخی هم در مرحله اجرایی است. در برخی موارد هم خود قوه قضائیه به لحاظ اینکه برخی افراد مرتکیب جرم شده‌اند ورود کرده است.
 
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا بازداشت دو بازیگر معروف در یک مهمانی صحت دارد یا خیر؟ گفت که از این موضوع اطلاعی ندارد.
 
وی همچنین از پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده محمدرضا رحیمی و اینکه آیا برای محاکمه او تعیین وقت شده است یا خیر خودداری کرد و دلیل این امر را برده شدن نام متهم عنوان کرد.
 
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که به صحبت‌های رئیس قوه قضائیه درباره وجود افرادی از جریان تکفیری در ایران اشاره کرد گفت: سیستم‌های امنیتی در این زمینه اقداماتی داشتند و افرادی هم دستگیر شدند.
 
سخنگوی قوه قضائیه درباره موضوع قطع 150 اصله درخت در فرمانیه تهران گفت: اگر این موضوع به قوه قضائیه گزارش شود حتما رسیدگی می‌شود.
 
خبرنگاری پرسید آیا درست است که دولت و وزارت خارجه در پرونده بابک زنجانی با قوه قضائیه همکاری ندارند؟ محسنی‌اژه‌ای گفت: به نظر من دولت و وزارت خارجه تا حد ممکن همکاری لازم را داشته‌اند. در مورد خود فرد هم قبلا گفتیم آن طور که بازپرس پرونده می‌گوید صداقت لازم را نداشته است.
 
خبرنگاری در مورد وضعیت فردی که در رابطه با پرونده 3 هزار میلیاردی در دبی دستگیر شده پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت: فردی که از امارات دستگیر شده بود تحویل داده شد و در حال تحقیق بازجویی است.
 
وی در مورد پرونده نمایندگان دخیل در پرونده 3 هزار میلیاردی گفت: قبلا گفتیم که در این پرونده بعضی افراد محکوم شدند و برای بعضی دیگر قرار منع تعقیب صادر شد یا در دادگاه تبرئه شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین