کد خبر: ۲۴۴۹۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷

دستگيري مردي كه كلاه دختران جوان را بر‌مي‌داشت

مردي كه براي زنان و دختران دعا مي‌نوشت و پول‌هايشان را به جيب مي‌زد دستگير شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش اعتماد، اين در حالي است كه هنوز 28 روز از دستگيري زني كه با وعده بخت‌گشايي ده‌ها نفر را فريب داده بود نگذشته است؛ زني كه در جريان اعترافاتش ترفندهاي تازه‌يي از رمالي را بازگو كرد.

 اين زن با دريافت مبالغ هنگفت از برخي زنان، رمالي و فالگيري مي‌كرد و در بازرسي از خانه‌اش چند جلد كتاب آموزش فالگيري و دو هزار كارت تبليغ فال قهوه كشف شد. اما در ماجراي شهرستان بهارستان مرد 50 ساله‌يي از ساده‌لوحي و ناآگاهي زنان و دختران جوان استفاده مي‌كرد و در غالب بازكردن بخت‌شان، ديدن ستاره زندگي آنها، دعانويسي براي خوشبختي و طول عمر، افزايش مهر و محبت و... پول‌هاي هنگفتي را به دست مي‌آورد. هرچند اين ترفندها براي كلاهبرداري روش جديدي نيست و شاهد شناسايي بسياري از آنها توسط پليس هستيم و برخلاف تمام هشدارها بازهم كلاهبرداران در جلدهاي گوناگون مردم را فريب مي‌دهند و كلاه آنها را بر‌مي‌دارند.

از ديگر نمونه‌هاي اين نوع كلاهبرداري‌ها كه هنوز يك ماهي بيشتر از آن سپري نشده عروسي است كه چندي قبل توانست با ادعاي ارتباط با اجنه مادرشوهرش را اغفال كند و منزل 400 ميليوني وي را از چنگش بيرون بكشد. اين زن بعد از آنكه فهميد فريب عروسش را خورده از او شكايت كرد و پايش را به دادسرا كشاند.

 او در اين باره اظهار كرد: عروسم گفت يك همزاد جني دارد كه همه‌چيز را به او مي‌گويد. او ادعا كرد چون شوهرم بيمار است بايد زودتر دارايي‌اش را به نام من كند. او گفت كه اگر شوهرم خانه‌اش را به نام من كند بيماري‌اش برطرف مي‌شود اما در غير اين صورت جن‌ها او را با خود مي‌برند يا او سكته مي‌كند و فوت مي‌شود. و آخرين كلاهبرداي 28 ارديبهشت ماه امسال در سلطان‌آباد بهارستان اتفاق افتاد.

پرونده زماني در دستور كار پليس قرار گرفت كه تعداد شكايات از اين مرد در كلانتري 11 سلطان‌آباد بيشتر شد. زنان و دختراني كه به كلانتري مراجعه مي‌كردند از اين موضوع شكايت داشتند كه اين مرد ميانسال با وعده‌هاي دروغ مبني بر باز كردن بخت‌شان و افزايش محبت بين همسران آنها پول‌هاي هنگفتي دريافت كرده است اما هنوز خبري از وعده و وعيدهاي اين مرد نيست. طي شكايت‌هاي مردمي كه در دام اين مرد افتاده بودند پليس او را در خانه‌اش كه محلي شده بود براي سوءاستفاده از چنين عناويني دستگير كرد.

سرهنگ داوود عبدالمالكي، فرمانده پليس شهرستان بهارستان در جزييات اين خبر گفت: با كسب خبري مبني بر اينكه فردي در سلطان آباد به بهانه رمالي و فالگيري از زنان و دختران جوان كلاهبرداري مي‌كند، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي كلانتري 11 سلطان آباد قرار گرفت.

وي افزود: با انجام تحقيقات پليسي ويژه سرانجام مشخص شد كه فردي به نام «ع_م» 50 ساله به بهانه رمالي و فالگيري، دختران و زنان جوان را به سمت خود جلب كرده و سپس به شيوه‌هاي مختلف از آنها كلاهبرداري مي‌كند. با به دست آمدن اين اطلاعات و اطمينان از درستي موضوع ماموران با هماهنگي قضايي در عملياتي غافلگيرانه وارد منزل متهم شدند و در حالي كه قصد انجام اعمال مجرمانه خود را داشت وي را دستگير كردند.

 با دستگيري اين فرد تعدادي ديگر از زنان و دختراني كه وي با اين روش از آنها كلاهبرداري كرده بود، شناسايي و با تنظيم شكايت توسط آنها، متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل و با صدور قرار روانه زندان شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین