کد خبر: ۲۴۴۹۸۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

همکاری چهار سینماگر برنده اسکار در یک فیلم

جوئل و ایتن کوئن نسخه‌ای از فیلمنامه فیلم استیون اسپیلبرگ با بازی تام هنکس را می‌نویسند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داستان این تریلر که نام آن هنوز اعلام نشده در دوران جنگ سرد روی می‌دهد. فیلم را شرکت دریم‌ورکس تولید می‌کند.

این پروژه روایتی واقعی از وکیلی به نام جیمز داناوان است که برای آزادی گری پاورز، خلبان یک هواپیمای جاسوسی سقوط‌کرده با سازمان اطلاعاتی شوروی، کا.گ.ب. وارد مذاکره می‌شود و با این کار عملا در مرکز جنگ سرد قرار می‌گیرد.

فیلمنامه اولیه این پروژه را مت چارمن نوشته و شروع پروژه به سال قبل بازمی‌گردد. آوریل پیش با ورود تام هنکس پروژه در مسیری تازه قرار گرفت. اکنون با ورود جوئل و ایتن کوئن که قرار است نسخه جدیدی از فیلمنامه را بنویسند، کار جدی‌تر شده است، پروژه‌ای که می‌تواند کار بعدی استیون اسپیلبرگ باشد و انتظار می‌رود فیلمبرداری آن ماه سپتامبر در اروپا انجام شود.

اسپیلبرگ چند پروژه را برای کارگردانی در نظر دارد. یکی از آن‌ها یک درام تاریخی مذهبی است که دریم‌ورکس با همکاری شرکت واینستین روی آن کار می‌کند. دیگری درام آینده‌گرایانه «روبوپوکالیپس» است که برای شرکت فاکس کار خواهد کرد. پروژه دیگر درام «مونته‌زوما» است که ارتباط هرنان کورتس، فاتح اسپانیایی و مونته‌زوما، امپراتور آزتک‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد.

کارگردان فیلم «لینکلن» همچنین قرار است اقتباسی از کتاب کودکانه «بی‌اف‌جی» نوشته رولد دال کارگردانی کند. تولید این فیلم قرار است اوایل سال 2015 شروع شود. اسپیلبرگ قبل از این تاریخ فرصت دارد روی یک پروژه دیگر کار کند.

اسپیلبرگ برای فیلم‌های «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده است. «آرواره‌ها»، «برخورد نزدیک از نوع سوم» و سه‌گانه «ایندیانا جونز» از دیگر فیلم‌های او در مقام کارگردان است.

برادران کوئن سال 1997 برای «فارگو» برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شدند و سال 2008 با «پیرمردها کشوری ندارند» چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردان دریافت کردند. آن‌ها گاهی اوقات روی فیلمنامه‌هایی کار می‌کنند که قرار نیست خودشان کارگردانی کنند. این دو اخیرا فیلمنامه فیلم «نشکسته» به کارگردانی آنجلینا جولی را بازنویسی کردند.  

«تشنه خون»، «بزرگ کردن آریزونا»، «تقاطع میلر»، «وکیل هادساکر»، «بی‌رحمی تحمل‌ناپذیر»، «لبووسکی بزرگ»، «ای برادر، کجایی؟»، «قاتلان پیرزن»، «پس از خواندن بسوزان»، «یک مرد جدی» و «شهامت» از دیگر ساخته‌‌های برادران کوئن است. آن‌ها سال گذشته فیلم «درون لوئین دیویس» را روی پرده سینماها داشتند که بر صحنه موسیقی محلی در گرینوویچ ویلیج در نیویورک در دهه 1960 متمرکز است.

برادران کوئن پیش از این در تریلر جنایی «قاتلان پیرزن» با تام هنکس همکاری کرده‌اند. هنکس برای فیلم‌های «فیلادلفیا» و «فارست گامپ» دو بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده است.

اگر اسپیلبرگ این فیلم را بسازد برای پنجمین بار با هنکس همکاری کرده است. این دو پیش از این در فیلم‌های «نجات سرباز رایان»، «ترمینال» و «اگر می‌توانی من را بگیر» در مقام کارگردان/بازیگر کار کرده‌اند و هر دو تهیه‌کننده سریال کوتاه «گروه برادران» تولید شبکه اچ‌بی‌او بودند.

پروژه جنگ سرد را مارک پلات تهیه می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین