کد خبر: ۲۴۵۰۰۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷

تسلیت نماینـده روحانی به ملت و دولت ترکیه

دکتر محمود واعظی، با ارسال پیامی به همتای خود، جودت ییلماز وزیر توسعه ترکیه حادثه دردناک و تاسف بار معدن سوما را به دولت ، مردم و خانواده های قربانیان مصیبت دیده تسلیت گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خرداد به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در متن پیام  تسلیت دکتر محمود واعظی به آقای جودت ییلماز آمده است:

جناب آقای جودت ییلماز
وزیر محترم توسعه ترکیه

مایلم بار دیگر حادثه دردناک و تاسف بار معدن سوما را که منجر به جان باختن عده کثیری از معدنچیان تلاشگر و زحمتکش کشورتان گردید را به جناب عالی ، دولت و مردم و به خصوص خانواده های قربانیان مصیبت دیده این سانحه غم بار تسلیت عرض نموده و با کلیه بازماندگان آن اظهار همدردی و همراهی نمایم. از آنجائیکه میزان این سانحه و ابعاد آن گسترده و بسیار غیر مترقبه بوده افکار عمومی جامعه جهانی و از جمله مردم نوع دوست مسلمان ایران را نیز متوجه خود ساخت. بی شک با درایت دولتمردان و ملت غیرتمند کشور دوست و برادر ترکیه از آلام و رنج و محنت این مصیبت عظیم با صبر و شکیبائی و رحمت پرودگار متعال کاسته خواهد شد.

مایلم، اعلام نمایم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای ارائه هرگونه خدمات و مساعدتی که در این مقطع حساس لازم باشد اعلام می دارد و به گفته سعدی شاعر بزرگ و بلندآوازه ایرانی که می فرماید:

بنی آدم اعضاء یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند
 چو عضوی به درد آورد روزگار /دگرعضوها را نماند قرار

ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در این فاجعه عظیم انسانی در کنار ملت و دولت شما خواهد ایستاد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین