کد خبر: ۲۴۵۰۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

چوبی که لای چرخ دولت است می‌شکند؟

از روزی که دولت تدبیر و امید آغاز به کار کرد تا به امروز حدود 10 ماه سپری شده و در این مدت جریانی مرموز بدون آنکه منتظر عملکرد و میزان تعهد دولت به وعده هایش بماند پروژه تخریب رییس جمهور و مردان دولت را آغاز کرد تا اینکه این اقدامات فریاد رییس ستادکل نیروهای مسلح را هم درآورد و سرلشکر فیروزآبادی در مراسماعطای دانش‌نامه به دانش آموختگان دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی از برخی سیاسیون خواست که چوب لای چرخ دولت نگذارند و رسانه های نزدیک به نیروهای مسلح نیز روش خود را اصلاح کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جریان مخالف دولت که عمده اعضای آن در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر تنها موفق به کسب کمتر از پنج میلیون رای برای کاندیدای خود شده بودند نخستین حاشیه سازی خود برای دولت را هنگام برگزاری مراسم تحلیف و مهمانان دولت در این مراسم کلید زدند و پس از آن در جریان بررسی صلاحیت وزرا و رای اعتماد به آنان نیز در افشاگری های بعضا خلاقانه علیه آنان سنگ تمام گذاشتند.

تدبیر 24 نوشت: این روند ادامه داشت و کم کم اعضای جریانی که با لیست جبهه پایداری وارد مجلس شده بودند پرچم مخالفت با دولت را در دست گرفتند ، نزدیکان و وابستگان این گروه با رسانه های پرشماری که داشتند هر روز و هر هفته به حاشیه سازی برای دولت پرداختند و یک روز از مهمانی همسر رییس جمهور خبر دادند و روز دیگر مدل ریش وزیر امور خارجه و جراحی گوش وزیر صنعت در یک کشور اروپایی را به بهانه ای برای حمله به دولت تبدیل کردند ، یکبار علی جنتی سیبل حملات شد و یکبار رضا فرجی دانا در تیررس قرار گرفت ، در این بین وزرای اطلاعات و نفت و آموزش و پرورش و مسکن و ... هم بی نصیب نماندند و هر کدام بارها و بارها مورد هجمه این افراد و رسانه هایشان قرار گرفتند و این اواخر هم مستندی دروغین درباره زندگی شخصی زییس جمهور ساخته شد و جالبتر اینکه نشست خبری عوامل این نشست نیز با حضور چند رسانه همسو در محل یکی از خبرگزاری های وابسته به نیروهای مسلح برگزار شد.

واکنش دولت در برابر این حجم گسترده از تخریب اما سکوت بود و هرازگاهی رییس جمهور از آنان خواهش می کرد که انقدر دولت را اذیت نکنند ، روحانی از منتقدان می خواست که با شناسنامه انتقاد کنند و اینکه جمله که "عده ای هنوز پیام رای مردم در 24 خرداد را درک نکردند" را بارها و بارها تکرار کرد تا شاید عده ای متوجه شوند که آنچه می گویند بر خلاف خواسته مردم است.


تخریب ها ادامه داشت تا اینکه برخی دلواپس شدند اما نه دلواپس دولتی که ویرانه ای هشت ساله را تحویل گرفته بود و نه دلواپس مردمی که زیر بار تورم به جا مانده از دولت قبل کمر خم کرده بودند ، آنان دلواپس شدند که مبادا انتقاداتشان علیه دولت کارساز نباشد ، از این رو همایشی برگزار کردند تا از توافق ژنوی که ضعیف می دانستندش بار دیگر به دولت حمله کنند ، این بار اما رسانه های همسو نیز با حداکثر توان وارد شدند و پروژه تخریب دولت با شدت زیادی آغاز شد.

ماجرا ادامه داشت ، تاسردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در مقام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مراسم اعطای دانش‌نامه به دانش آموختگان دکتری دانشگاه عالی دفاع ملیرفت و از چوب لای چرخ دولت گذاشتن برخی سیاسیون انتقاد کرد. اوبه انتخابات 24 خرداد سال 92 اشاره کرد و گفت:انتخاباتی برگزار کردیم با روش مردم‌سالاری دینی و یک رئیس‌جمهوری تعیین شده است، رئیس‌جمهور ما روحانی و تحصیلاتش دینی است، دکتری در سطح بین‌المللی هم دارد و در دوران مبارزات انقلابی و 35 ساله بعد از انقلاب در سنگرهای حساس امنیتی-دفاعی و سیاستگذاری کشور خدمت کرده است. ما باید به این رئیس‌جمهور افتخار و شکرگزار وجود ایشان باشیم و باید همه همت‌مان را بگذاریم در پشتیبانی دولت که بتواند در این شرایط حساس، کشتی کشور را پیش ببرد.


سرلشکر که بالاترین مقام پس از مقام معظم رهبری در نیروهای مسلح را دارد ، این بار به کمک رهبری آمد تا شاید سخنان او از حجم حملات به دولت کم کند ، چراکه پیش از این مدعیان ولایتمداری از سخنان رهبر معظم انقلاب در حمایت از دولت تبعیت نکرده بودند ، سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر اینکهکار اجرایی کار سختی است و ریاست‌جمهوری، وزارتخانه‌ها، اینها مدیریت‌های راهبردی است، گفت که حرکت‌های راهبردی، کار عمیق، پرحوصله و با آرامش را می‌طلبد. رهبر عزیز ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز از این دولت، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت کشور و استحکام ساخت درونی کشور را مطالبه می‌کنند واین مطالبات رهبر عزیز از دولت، اقتضایش این است که همه کسانی که به امام، انقلاب، رهبری و شهدا علاقه دارند دستشان را به هم بدهند و این دولت را کمک کنند که بتواند در این شرایطی که همه دشمنان علیه ما بسیج شدند کشور را پیش ببرد و پیروزی‌ها را تداوم ببخشد و انشاءالله این حرکت صعودی که انقلاب در مسیر پرسنگلاخ جهانی دارد طی می‌کند با سرعت لازم پیش برود.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از بازی‌های رسانه‌ای که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود نیز انتقاد کرد و گفت: یک مقدار در گوشی حرف زدن‌های غلط و یک مقدار جوسازی‌های سیاسی و یک مقدار هم نابسامانی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور باعث نابسامانی رسانه‌ها و تحلیل‌ها در کشور می‌شود. باید منافع حزبی، گروهی، دسته‌ای، سیاسی، تبلیغاتی، انتخاباتی، همه بایستی کنار برود و همت برای ساختن کشور و کمک به دولت برای پیشرفت کشور، وجهه همت همه قرار بگیرد، مدیران رسانه‌ها باید جلوگیری کنند از اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می‌شود و باید با نیک سیرتی در همه این زمینه‌ها عمل کنیم


سرلشکر فیروز آبادی به بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز نیز اشاره کرد ؛ احتمالا منطور او از اخبار بی ارزش مشابه همان اخبار خیالی بوده که از مهمانی همسر رییس جمهور و ... در خبرگزاری فارس منتشر شده بود و گفت که بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند و من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند. برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند باید روش‌شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنیم.

این بخش از سخنان فیروزآبادی را شاید بتوان مهم ترین بخش سخنان وی دانست ، آنجا که بالاترین مقام نظامی کشور پس از فرمانده معظم کل قوا از برخورد با رسانه های وابسته به نیروهای مسلح در صورت عدم اصلاح روشششان خبر داده است و امروز دیگر کمتر کسی است که نداند فارس و تسنیم و نسیم و ندای انقلاب و فرهنگ نیوز و شبکه مجازی افسران و ... همگی از رسانه های پرشمار وابسته به جریان نیروهای مسلحند.


واکنش ها به سخنان سرلشکر

این سخنان سرلشکر فیروزآبادی را شاید بتوان یکی از بی سابقه ترین سخنان وی دانست، تا جایی که سید حسین نبوی حسینی ،سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صحبت‌های اخیر سرلشگر فیروزآبادی در حمایت از دولت و عملکرد رسانه‌های منتسب به نیروهای نظامی در شرایط حساس فعلی بسیار بجا و درست بود، گفت که رسانه‌های منتسب به نیروهای مصلح ارگان تشکیلاتی هستند که باید از سیاست‌های سازمانی خود پیروی کنند.

همچنین حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز نیز با اشاره به صحبت‌های سرلشگر فیروزآبادی و حمایت وی از دولت گفت: این صحبت‌ها نشان داد که بین نیروهای مسلح و دولت و رییس جمهور فاصله‌ای نیست و اگر خدای ناکرده برخی این تصور را می‌کردند، تصورشان اشتباه است.

اشرف بروجردی، عضو مجمع زنان اصلاح طلب نیز با اشاره به صحبت‌های رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت وی از دولت گفت: باید این را به فال نیک گرفت و در واقع ایشان با این سخنان به نوعی مظلومیت دولت را مطرح کردند و بر این نکته تاکید کردند که همه بایددست به دست هم بدهیم و با حمایت از دولت در راستای حل مشکلات تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری ،معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز با بیان اینکه "با عنایت به سخنان آقای فیروزآبادی، امیدواریم شاهد تغییر اساسی در رویکرد رسانه‌های منتسب به نیروهای مسلح باشیم"، ابراز امیدواری کرد که این فرصت‌ها سرآغاز یک رفتار اخلاق‌مدارانه در عرصه رسانه‌ای کشور باشد.

کاظم جلالی ،رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نیز مواضع فیروزآبادی مواضعی منطقی و دلسوزانه دانست و از کسانی که دلسوز مملکت هستند خواست که این مواضع را مورد توجه قرار دهند.

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور نیز در مطلبی کوتاه در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت : "شاید سخنان ریاست ستاد مشترک تذکر نیست فرمان است."


 اینها گوشه ای از واکنش هایی است که چهره های شاخص اصلاح طلب و اصولگرا به سخنان رییس ستادکل نیروهای مسلح داشتند و حال باید دید آیا رسانه های وابسته به این جریان به فرمان فرمانده مبنی بر اصلاح روش اقدام می کنند یا خواستار برخورد هستند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین