کد خبر: ۲۴۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۴ - ۱۷:۵۰

همکاري توليد کنندگان نفت براي حمايت از قيمت ها

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش نسخه اينترنتي نشريه "نيوز" ، عبيد بن سيف الناصري ، وزير نفت و منابع معدني امارات، گفت، همکاري ميان توليد کنندگان در داخل سازمان کشورهاي صادر کننده نفت ( اوپک) و خارج از اين سازمان لازم و ضروري است زيرا همه آنها از کاهش قيمت ها آسيب مي بينند.
وي در همايشي اقتصادي در ابوظبي خاطر نشان ساخت ، لازم است تمام توليد کنندگان نفت ، چه آنهايي که عضو اوپک هستند و چه آنهايي که دراين سازمان عضويت ندارند ، هرگونه مازاد توليد را بويژه در شرايط اقتصادي فعلي در جهان ، کنترل کنند.
الناصري افزود :" تقاضاي جهاني (نفت ) به ميزان قابل توجهي کاهش يافته است و چنانچه ما دست به اقدامي جدي در اين زمينه نزنيم ، قيمت هاي نفت به روند نزولي خود ادامه خواهند داد. اين امر کشورهاي توليد کننده را از يک قيمت عادلانه محروم خواهد کرد و در عوض بر اقتصاد آنها تاثيري منفي خواهد گذاشت."
وزير نفت امارات درادامه خاطر نشان ساخت ، همکاري ميان تمام توليد کنندگان نفت و "همدلي " از سوي مصرف کنندگان در بلند مدت به نفع اقتصاد جهان خواهد بود ، زيرا موجب برقراري توازن در بازار نفت و تضمين عرضه به مصرف کنندگان خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین