کد خبر: ۲۴۵۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

روزنامه بهار محاکمه می شود

بر اساس این گزارش، در دادگاه فردا به اتهامات روزنامه بهار قبل از توقیف با شکایت دادستانی تهران رسیدگی خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر مسئول روزنامه توقیف شده بهار فردا ( یکشنبه) چهارم خرداد ماه جاری در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی محاکمه می شود.
 
به گزارش  ایرنا، دادگاه روزنامه بهار با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات استان تهران برگزار می شود.
 
بر اساس این گزارش، در دادگاه فردا به اتهامات روزنامه بهار قبل از توقیف با شکایت دادستانی تهران رسیدگی خواهد شد.
 
همچنین در دادگاه فردا به اتهامات مدیر مسئول هفته نامه اردبیل رسیدگی می شود.
 
چهارم آبان ماه سال گذشته در پی چاپ مقاله ای در روزنامه بهار،مسوولان آن نشریه در نامه ای از توقف خودخواسته انتشار بهار خبر دادند.
 
اما این پایان کار نبود و ششم آبان ماه نیز با حکم هیأت نظارت بر مطبوعات روزنامه بهار توقیف و پرونده آن به قوه قضاییه ارسال شد.
 
شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه، مدیر مسوول روزنامه بهار را احضار و برای وی قرار وثیقه صادر کرد که به علت فراهم نبودن وثیقه و پایان وقت اداری، سعید پورعزیزی در بازداشتگاه دادسرای اوین زندانی و در نهایت شامگاه سیزدهم آبان ماه با تودیع وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شد.
 
دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیر مسئول روزنامه بهار 15 دی ماه سال گذشته به اتهام اشاعه فحشا و منکرات و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف موازین اسلامی، ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه، اهانت به دین اسلام و مقدسات آن، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و انتشار مطالب علیه اصول قانون اساسی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار و دادگاه این روزنامه به شش ماه توقیف محکوم کرد.
 
همچنین دادگاه مدیر مسئول روزنامه را به 91 روز حبس تعزیزی که به مدت دو سال تعلیق شده است، محکوم کرد.
 
پس از صدور رای در دادگاه بدوی، مدیر مسئول روزنامه بهار به حکم صادره اعتراض کرد و پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر به شعبه 32 دیوان عالی کشور ارجاع شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین