کد خبر: ۲۴۵۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳

بازار عمده‌فروشان یاسوج در آتش سوخت

توانا، از ساکنان یکی از واحدهای ساختمانی که دچار خسارات شده مدعی شد که آتش‌نشانان با تأخیر در صحنه حاضر شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بازار عمده فروشان یاسوج در آتش سوخت.

به گزارش ایسنا، حدود ساعت 14 ظهر امروز شنبه، سوم خرداد‌ماه یک فقره آتش‌سوزی در یک انبار ضایعات در محدوده بازار عمده فروشان واقع در خیابان 13 آبان شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست که به منازل و ساختمان‌های اطراف خسارت زد.

یکی از شاهدان حاضر صحنه آتش‌سوزی گفت: نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شدند اما امکانات کافی برای اطفای حریق نداشتند.

توانا، از ساکنان یکی از واحدهای ساختمانی که دچار خسارات شده مدعی شد که آتش‌نشانان با تأخیر در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: در ابتدا یک خودرو آتش‌نشانی در صحنه حاضر شد که انگار آب کافی نداشت و بعد از چند دقیقه حدود سه خودرو دیگر به کمک آنها آمدند.

جمشیدی یکی دیگر از ساکنان ساختمانی دیگر نیز گفت: داخل منزل خود نشسته بودیم که دود و آتش وارد منزلم شد و خساراتی را به وسایل خانه وارد کرد.

امیرعباس امیریان، مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج و حومه در حاشیه این آتش‌سوزی گفت: در هیچ جای کشور جز شهر یاسوج بدنه ساختمان را ایزوگام نمی‌کنند که در این آتش‌سوزی علت شعله‌ور شدن آتش ایزوگام بودن بدنه ساختمان‌های اطراف بود.

وی افزود: آتش‌سوزی در انباری از ضایعات از جمله کارتون، کاغذ بود اما چیزی که باعث گسترش آتش‌سوزی شده بود ایزوگام بودن بدنه ساختمان‌های اطراف بود.

امیریان در خصوص علت آتش سوزی اظهارکرد: علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست و در حال بررسی است.

مدیرعامل آتش نشانی یاسوج و حومه با بیان اینکه این آتش سوزی اولین مورد که بدنه ایزوگام شده ساختمانها باعث شعله ور شدن آن می شود نیست، عنوان کرد: بجای اینکه از چسب مخصوص برای بدنه ساختمانها استفاده شود از ایزوگام استفاده شده که مشکلاتی را به همراه دارد و در صورت وقوع آتش سوزی ظرف دو دقیقه یک شاختمان چهار طبقه می تواند در آتش بسوزد.

امیریان تصریح کرد: مکاتباتی با مسئولان مربوطه انجام دادیم که این کار تکرار نشود اما متأسفانه باز هم شاهد ایزوگام بدنه ساختمانها در شهر یاسوج هستیم و اگر این روند ادامه پیدا کند آتش سوزی های بیشتر و با حجم بیشتری را در این شهر شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: این آتش سوزی ساعت 14و 53 دقیقه به نیروهای اتش نشانی از طریق تماس تلفنی مردمی اطلاع داده شد که ساعت 14 و 56 دقیقه نیروهای ما حضور پیدا کرده و شروع به اطفای حریق کردند.

مدیرعامل آتش نشانی یاسوج و حومه بیان کرد: ابتدا یک دسنگاه خودرو اتش نشانی به محل اعزام شد که به محض اینکه تقاضای نیرو و کمک شد سه دستگاه خودرو دیگر نیز به محل اعزام کردیم.

امیریان در زمینه میزان خسارات جانی و مالی افزود: میزان خسارات وارده هنوز مشخص نیست و در حال برآورد و ارزیابی هستیم. این حادثه تلفات جانی نیز نداشت.

همچنین محمد علی جاوید، شهردار یاسوج در این باره گفت: بافت منطقه در خدمات رسانی به مردم و امدادرسانی نیروهای آتش‌نشانی قطعا تأثیر دارد.

وی افزود: با توجه به باریک بودن کوچه‌ها به سختی توانستیم خودروهای آتش‌نشانی را به محل آتش‌سوزی انتقال دهیم.

محسن مفتح، یکی از اعضای شورای شهر یاسوج نیز به خبرنگار ایسنا گفت: نیروهای آتش‌نشانی به موقع در صحنه آتش‌سوزی حاضر و اقدام به خاموش کردن آتش کردند.

وی اظهارکرد: وسعت آتش به حدی بود که آتش‌نشانان نتوانستند به موقع کنترل و مهارش کنند آتش چند ساختمان را در برگرفته بود و هم مردم کمک کردند و هم نیروهای آتش‌نشانی به موقع برای مهار آتش رسیدند.

مفتح عنوان کرد: در این انبار دو سه متر ضایعات وجود دارد و نیروهای آتش‌نشانی در حال خاموش کردن آتش هستند اما بدلیل حجم زیاد ضایعات خاموش نمی‌شود.

وی بیان کرد: اینکه می‌گویند آتش‌نشانی با تأخیر آمده را نمی‌پذیرم و شایعات است و نیروهای آتش‌نشانی سهل‌انگاری در مهار آتش نداشتند.

مدیرعامل آتش نشانی و شهردار یاسوج نیروهای آتش‌نشانی، نیروهای اورژانس، نیروهای انتظامی و شرکت گاز در صحنه حضور داشتند.

این آتش‌سوزی به دو ساختمان مسکونی سه طبقه که بدنه آنها ایزوگام بوده خساراتی را به وسایل خانه‌های ساکنان و دیوارهای آنها وارد کرد. همچنین به یک خودرو پژو پارس خساراتی وارد شد.

دود غلیظ آتش‌سوزی در مرکز شهر یاسوج بوجود آمده بود و ازدحام جمعیت در محدوده آتش‌سوزی سبب ترافیک در خیابان‌های اطراف شد که نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی برای برقراری امنیت تلاش می‌کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین