کد خبر: ۲۴۵۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

برگزاری مراسم روز آفریقا با حضور ظریف

مراسم پنجاه و یکمین سالروز تاسیس سازمان وحدت آفریقا نماد آزادی کشورهای آفریقایی از استعمار عصر روز گذشته در محل دفتر مطالعات سیاسی بین المللی وزارت امورخارجه با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این مراسم که به دعوت گروه سفرای آفریقایی مقیم تهران و با همکاری وزارت امورحارجه برگزار شد دکتر ظریف بنمایندگی ازسوی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک روز آفریقا به همه میهمانان بر عزم دولت دکتر روحانی مبنی بر توسعه همه جانبه روابط با آفریقا بدون هیچ محدودیت تاکید نکرد.

وزیر امور خارجه با یاد آوری یاد و خاطره رهبران دور اندیش آفریقا از نقش بزرگ این رهبران در برپایی عدالت و آزادی در آفریقا تقدیر نمود. ظریف با اشاره به وجود تبعیض و آپارتاید در اشکال جدید آن در برخی از نفاط دنیا بر لزوم اتحاد برای مبارزه با آن تاکید نمود.

وزیر خارجه همچنین با محکوم نمودن افراط گرایی و تروریسم هدف گروه های تروریستی را بدنام کردن دین و مذهب توصیف کرده و با قربانیان جنایات گروه تروریستی بوکوحرام نیجریه ابراز همدردی نمود.

پیش از سخنان وزیر خارجه کشورمان آقای کیسوله سفیر اوگاندا در تهران بعنوان مقدم السفرای گروه آفریقایی نیز در سخنانی ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران و وزارت خارجه برای توجه به روابط با آفریقا خواستار تلاش بیشتر و فعالیت بخش های خصوصی و تجار ایرانی در آفریقا شد.

به گزارش مهر، لازم بذکر است در این مراسم علاوه بر سفرای خارجی مقیم تهران وزیر دادگستری اوگاندا و وزیر حمل و نقل ساحل عاج بعنوان میهمان ویژه شرکت داشتند. مقامات بخش های مختلف سیاسی اقتصادی فرهنگی –تجار بخش خصوصی و تعدادی از نمایندگان مچلس نیز در این مراسم حاضر بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین