کد خبر: ۲۴۵۵۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
حجاب نیاز به تحمیل شدن ندارد

امام جمعه کاشان: مشکل حجاب با تظاهرات و پلیس حل نمی‌شود

امام جمعه کاشان گفت: برخی از افراد هستند که نسبت به برخی از موضوعات جاهل هستند و نباید با اینگونه افراد برخورد شدید صورت گیرد بلکه باید با زبان ساده و روان با آن ها صحبت شود، راهپیمایی و تظاهرات راه حل مشکلات حجاب در جامعه نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت الله عبدالنبی نمازی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان مرکز ریحانه النبی با اشاره به اینکه نباید در عرصه فعالیت های فرهنگی عقب نشینی کرد، اظهار کرد: حجاب یکی از نیازهای اصلی جامعه است که مسئولان نباید نسبت به آن غفلت کنند زیرا در برخی مواقع ممکن خطرات بسیار زیادی را برای جامعه به همراه داشته باشد.
 
آیت الله نمازی با اشاره به اینکه باید موضوع حجاب در بین زنان توسط بانوان آموزش دیده ترویج داده شود، افزود: این موضوع ممکن است نتایج مثبت خود را به همراه نداشته باشد زیرا شاید یک مرد نتواند معنای واقعی حجاب را به فرد انتقال دهد.
 
امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه ما به مسئولان فرهنگی دولت برای برخی از برنامه ها تذکر داده ایم، عنوان کرد: چندین بار در شهر و دانشگاه کاشان همایش حجاب و عفاف برگزار شده و ما به مسئولان دانشگاه ها تذکر داده ایم که در این زمینه فعالیت داشته باشند.
 
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: مشکل حجاب با نیروی انتظامی حل نمی شود و تذکر لسانی برای حل این مشکل کفایت نمی کند، بلکه باید برای حجاب مفهوم سازی شود زیرا حجاب نیاز به تحمیل شدن ندارد و هر جا با این رویکرد وارد شده ایم نتیجه ای نگرفته ایم.
 
آیت الله نمازی با اشاره به اینکه باید ضرورت ها و آفت های بد حجابی برای افراد مشخص شود خاطر نشان کرد: جامعه ما نیازمند بحث های کلامی است و با گشت های عفاف و حجاب مشکل بدحجابی در کشور حل نمی شود.
 
وی به موضوع ترویج ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده ها اشاره کرد و افزود: برخی به دنبال دهن کجی به نظام هستند و باید با اینگونه افراد برخورد شود و نمی شود کسی به راحتی به دنبال نقض هنجارها باشد و حاکمیت با او مماشات کند.
 
امام جمعه کاشان گفت: برخی در برابر حکم الهی و باورهای مردم می ایستند و می خواهند تمامی هنجارهای جامعه را تغییر دهند و نیروی انتظامی باید با این گونه افراد برخورد قاطع داشته باشد و نهی از منکر برای این گونه افراد کار ساز نیست.
 
آیت الله نمازی انکار حجاب را انکار نبوت پیغمبر گرامی اسلام دانست و افزود: برخی از افراد هستند که نسبت به برخی از موضوعات جاهل هستند و نباید با اینگونه افراد برخورد شدید صورت گیرد بلکه باید با زبان ساده و روان با آن ها صحبت شود راهپیمایی و تظاهرات نمی تواند مشکلات حجاب را در جامعه حل کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جامعه نیازمند آگاه سازی در حوزه حجاب است نه ضرب و زور عنوان کرد: باید داستان های واقعی برای جوانان کم سن و سال تر نوشته شود تا آن ها بتوانند با مفهوم حجاب بهتر ارتباط برقرار کنند.
 
استاد حوزه علمیه قم به برخی از فیلم های صدا و سیما انتقاد کرد و افزود: در یکی از دیدار ها مقام معظم رهبری فرمودند شما به مسئولان صدا و سیما تذکر دهید و اینطور نیست که تمامی برنامه ها مورد تایید است، زیرا در حوزه ترویج حجاب صدا و سیما نقش بسیار زیادی دارد.
 
به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه ایران در عرصه بین المللی در حال تهدید شدید فرهنگی است تصریح کرد: کسانی که فیلم هایی بر علیه شیعیان در حال می سازند می خواهند هویت زنان ایرانی را از ریشه از بین ببرند و مسئولان باید در این زمینه هوشمندانه عمل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین