کد خبر: ۲۴۵۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱

انیمیشن «یخ‌زده» پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

رکوردشکنی‌های انیمیشن بسیار موفق شرکت دیزنی همچنان ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «یخ‌زده» در تعطیلات آخر هفته مجموع فروش جهانی خود را به 1.219 میلیارد دلار رساند و با کنار زدن «آیرون من 3» پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما در بازار جهانی شد.

این انیمیشن برنده اسکار تا پایان یکشنبه در آمریکای شمالی 400.5 میلیون دلار و در بازار بین‌المللی 818.7 میلیون دلار فروخت. فروش خیره‌کننده «یخ‌زده» در ژاپن به رکوردشکنی جدید این فیلم کمک کرد. مجموع فروش «یخ‌زده» در ژاپن 194 میلیون دلار شده است.

«یخ‌زده» اکنون پس از «انتقامجویان» دومین فیلم پرفروش دیزنی است. «انتقامجویان» با 1.5 میلیارد دلار پس از «آواتار» و «تایتانیک» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در بازار جهانی است. «آیرون من 3» سال گذشته در دنیا 1.215 میلیارد دلار فروخت.         

«یخ‌زده» اکنون پس از «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2» قرار دارد که با 1.34 میلیارد دلار چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینماست.

این فیلم که حدود هفت ماه است به نمایش درآمده، با پیشی گرفتن از «داستان اسباب‌بازی 3» (1.063 میلیارد دلار) پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ است.

«یخ‌زده» در ژاپن برای یازدهمین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم هفته شد و فعلا سومین فیلم غربی پرفروش در این کشور است. این یک موفقیت قابل توجه برای «یخ‌زده» است، بخصوص از این جهت که صنعت تولید انیمیشن در ژاپن، قوی است.

انیمیشن دیزنی انیمیشن استودیوز در کره جنوبی نیز در مجموع 77 میلیون دلار فروخته و فروش کلی آن در بریتانیا حدود 65.3 میلیون دلار و در چین حدود 48.7 میلیون دلار شده است.   

«یخ‌زده» به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی اقتباسی آزاد از قصه پریان «ملکه برفی» نوشته هانس کریستین آندرسن است.

داستان درباره یک پرنسس بی‌باک (با صدای کریستن بل) است. او برای پیدا کردن خواهرش که قدرت‌های یخی او باعث یک زمستان ابدی شده راهی سفری حماسی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، «یخ‌زده» در هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار برنده جوایز بهترین فیلم بلند انیمیشن و بهترین ترانه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین