کد خبر: ۲۴۵۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

خسارت سيل و توفان در غرب کشور

جاري شدن سيل در شهرستان چالدران 30 ميليارد ريال خسارت بر جاي گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خراسان، رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران چالدران آذربايجان غربي گفت: بارش شديد باران و تگرگ در ۳ روز گذشته به450 هکتار از اراضي کشاورزي سيب زميني،گندم و جو و 700 هکتار از مراتع منطقه خسارت وارد کرد.

قلي پور افزود: سيلاب 7 دهنه پل و راه هاي روستايي را تخريب کرده و باعث آبگرفتگي 12 واحد مسکوني روستايي شده است.

وي گفت : مجموع اين خسارات 30 ميليارد ريال برآورد شده است بارش شديد باران در شنبه شب گذشته در شهرستانهاي گرمي و مشگين شهر استان اردبيل سبب جاري شدن سيل در بسياري از مناطق شهري و روستايي اين شهرستان ها شد.

براثر جاري شدن سيل به بسياري ازتاسيسات و امور زيربنايي شهرستان گرمي خسارت وارد شد و چندين واحد مسکوني و ده ها هکتار از مزارع و باغ ها دچار آبگرفتگي و خسارت شدند.

 علائي فرماندار گرمي گفت: بارندگي شديد و طغيان رودخانه هاي برزند چايي، گرمي چايي و سامبور چايي به مزارع و باغ ها و راه هاي مواصلاتي اصلي و فرعي شهري و روستايي خسارت سنگيني وارد و آب آشاميدني ده ها روستا در اين شهرستان را قطع کرده است.

به گفته امامي سرپرست فرمانداري مشگين شهر بارش شديد باران که در برخي از مناطق با تگرگ همراه بود موجب وارد شدن خسارت قابل توجه به مبلمان شهري، تاسيسات زير بنايي، باغ ها، مزارع، اماکن مسکوني و تجاري اين شهرستان شده است.

 وزش توفان با سرعت 126 کيلومتر در ساعت در شنبه شب گذشته در شهرستان محلات استان مرکزي بيش از 10 ميليارد ريال خسارت برجاي گذاشت. وجگاني معاون جهاد کشاورزي محلات ميزان خسارت وارده به گلخانه ها، باغها و مزارع کشاورزي اين شهرستان را ۹ ميليارد ريال برآورد کرد.

 فلفلي رئيس آتش نشاني و خدمات ايمني محلات هم از بروز 24 مورد خسارت به درختان، ابنيه و خودروهاي سطح شهر خبر داد و افزود: ميزان اين خسارات حدود يک ميليارد ريال ارزيابي شده است. توفاني با سرعت حدود 70 کيلومتر در ساعت، سبب ريشه کني و شکسته شدن 670 اصله درخت در شهرستان آران و بيدگل اصفهان شد .

عليخاني مسئول امور خدمات شهري شهرداري آران و بيدگل با بيان اينکه اين توفان 500 اصله درخت اين شهر را ريشه کن کرد گفت: ميزان خسارت وارد شده حدود ۳ ميليارد ريال است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین