کد خبر: ۲۴۵۶۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

پاپ هزاران گردشگر را به زادگاه مسیح (ع) کشاند

این کلیسا که سالانه میلیونها بازدید کننده داشته و قدمت بخش‌هایی از آن حتی به 1500 سال می‌رسد، بر فراز غاری مصنوعی واقع شده و مسیحیان معتقدند که محل تولد مسیح (ع) است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفر پاپ به زادگاه حضرت مسیح(ع) در روزهای گذشته، هزاران گردشگر را راهی فلسطین کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از مقامات صنعت گردشگری فلسطین اعلام کرد شهر زیبای بیت‌لحم در کرانه باختری در فلسطین از هفته‌ها قبل میزبان صدها هزار گردشگر بوده که دوست دارند پاپ را در زادگاه مسیح(ع) ببینند.

به گزارش عرب نیوز، پاپ فرانسیس در دیدار سه روزه خود از خاورمیانه با محمود عباس، رییس دولت خودگردان فلسطینی در بیت‌لحم دیدار کرد و در مراسم عشای ربانی در کنار هزاران مسیحی نیز شرکت کرد.

سیل گردشگران در برای دیدن پاپ در شرایطی به بیت‌لحم سرازیر شد که از مدت‌ها قبل تمامی 4500 اتاق هتل‌های بیت‌لحم پر شده بوده و سال گذشته کلیسای ولادت حضرت مسیح (ع) با قدمت 1700 ساله در این شهر به عنوان نخستین میراث جهانی فلسطینی‌ها در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

این کلیسا که سالانه میلیونها بازدید کننده داشته و قدمت بخش‌هایی از آن حتی به 1500 سال می‌رسد، بر فراز غاری مصنوعی واقع شده و مسیحیان معتقدند که محل تولد مسیح (ع) است.

کارشناسان صنعت گردشگری همواره از پاپ فرانسیس به عنوان یک جاذبه‌ گردشگری نام برده و براساس آمارها، واتیکان در رم در سال 2013 میزبان 13 میلیون گردشگر بوده که برای شنیدن سخنرانی‌ها پاپ و همچنین شرکت در مراسم‌های مذهبی راهی واتیکان و کشور ایتالیا شده‌اند.

پاپ فرانسیس علاوه‌بر صنعت گردشگری ایتالیا برای صنعت گردشگری دیگر کشورها نیز بسیار سودآور بوده و طبق آمارهای ارائه شده از سوی دولت برزیل، نزدیک به 4 میلیون گردشگر در جولای 2013 برای شنیدن سخنرانی‌ وی برای "روز جهانی جوانان" راهی بزریل و شهر ساحلی ریودوژانیرو شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین