کد خبر: ۲۴۵۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

نقره‌ داغ شدن کاربران اینترنت موبایل

با گسترش میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند گلایه‌ای در میان کاربران شنیده می‌شود و آن هم هزینه‌هایی است که بابت استفاده از اینترنت به آنها تحمیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: صاحبان گوشی‌های هوشمند اگر استفاده چندانی از اینترنت ندارند و از بسته‌های تخفیفی اینترنت استفاده نمی‌کنند، باید اینترنت موبایل خود را غیرفعال کنند.

با توجه به نرم‌افزار‌های مختلفی که می‌توان برروی گوشی‌های هوشمند نصب کرد، در بسیاری موارد کاربران برای استفاده از این نرم‌افزار‌ها و موارد دیگر، بسته‌های تخفیفی اینترنت موبایل را فعال می‌کنند، اما برخی کاربران با این حساب که استفاده چندانی از اینترنت موبایل ندارند بسته‌های تخفیفی را فعال نکرده و ترجیح می‌دهند در موارد اندکی که به استفاده از اینترنت نیاز دارند، با هزینه‌های آزاد آن را تامین کنند.

اما در موارد متعدد شاهدیم که کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری از به پایان رسیدن سریع شارژ خود، آن هم در قبال استفاده‌ای بسیار اندک از اینترنت گلایه می‌کنند.

در میان مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی هم این اتفاق به شکل دیگری رخ داده و در موارد متعدد افراد در قبض‌های خود را مبلغی حتی بیش از 50 هزار تومان بابت استفاده از اینترنت مواجه می‌شوند.

اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا میزان پایین استفاده از اینترنت هم چنین هزینه‌هایی برای کاربر به دنبال دارد؟

برخی کارشناسان مخابرات در این زمینه معتقدند: در گوشی‌های هوشمند نرم‌افزار‌های متعددی وجود دارند که ممکن است حتی به‌طور خودکار به روز شوند و به روز‌رسانی آن‌ها هزینه‌هایی را به کاربر تحمیل می‌کند که در بسیاری موارد کاربران متوجه آن نمی‌شوند. به عنوان مثال نرم‌افزار‌هایی مانند GPS یا نرم‌افزار‌های مربوط به آب و هوا از جمله نرم‌افزار‌هایی هستند که به طور دائم در حال به روز‌رسانی هستند و طبیعتا برای انجام این به‌روز‌رسانی حجمی از اینترنت مصرف می‌شود، در حالی که کاربران هیچ‌گاه این بخش را به عنوان مصرف‌ خود در نظر نگرفته و حتی از این‌که چنین اتفاقی می‌افتد هم بی‌خبرند.

برهمین اساس لازم است مشترکان تلفن همراه و افرادی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند به این نکته توجه داشته باشند که در صورت فعال بودن اینترنت آنها که معمولا در اکثر گوشی‌های هوشمند با عنوان Mobile Data نام‌گذاری شده است این هزینه‌ها به پای آنها نوشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به همین دلیل لازم است حتما توجه داشته باشید در صورتی که از بسته‌های تخفیفی اینترنت استفاده نمی‌کنید و علاقه‌ای به پرداخت هزینه‌های بالای GPRS ندارید حتما در مواقعی که از اینترنت استفاده نمی‌کنید Mobile Data را در گوشی هوشمند خود غیرفعال کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین