کد خبر: ۲۴۵۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در خارج آغاز شد

این اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری سوریه است که در آن 3 نامزد با گرایش‌های مختلف شرکت می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از این کشور امروز چهارشنبه از ساعت ۷ صبح به وقت محلی در 39 سفارت‌خانه دمشق در سراسر جهان آغاز می‌شود.
 
به گزارش فارس، بیش از 200 هزار سوری در خارج از این کشور در 39 سفارتخانه برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان به پای صندوق‌های رای می‌روند.

این اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری سوریه است که در آن 3 نامزد با گرایش‌های مختلف شرکت می‌کنند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه سوریه انتخابات به وقت محلی هر کشور از ساعت 7 صبح شروع و تا ساعت 7  عصر ادامه دارد.

بیانیه وزارت خارجه سوریه می‌افزاید: شهروندان سوری باید برای رای دادن گذرنامه سوری داشته باشند که مهر رسمی خروج از خروجی‌های قانونی کشور در آن درج شده باشد و شخص باید از اقامت قانونی در کشور مذکور برخوردار باشد.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه به روزنامه الوطن، چاپ این کشور گفت: تعداد افرادی که برای شرکت در رای گیری در خارج ثبت نام کرده‌اند به بیش از 200 هزار نفر رسیده است که با توجه به ممانعت فرانسه ، آلمان و بلژیک و اینکه تعداد زیادی از اتباع سوری در این کشورها حضور دارند، این تعداد از ثبت نام کننده رقم قابل قبولی است.

در برخی از کشورها که به دلیل بسته بودن سفارت سوریه امکان مشارکت در انتخابات وجود ندارد ترتیبی داده شده تا شهروندانی که تمایل به مشارکت در انتخابات را دارند با پرواز مستقیم به فرودگاه بین المللی دمشق بروند و بعد از رای دادن در همان روز به کشور محل اقامت خود برگردند.

بر اساس این گزارش امروز چهارشنبه شماری از اتباع سوری در کشورهایی که اجازه برگزاری انتخابات را به دمشق نداده‌اند در اعتراض به این اقدام در این کشورها تظاهرات خواهند کرد و تعدادی دیگر نیز در رسانه‌های اجتماعی اقدام به برگزاری انتخابات مجازی می‌کنند تا نشان دهند بعد از اینکه از رای گیری آنها ممانعت به عمل آمده به صورت نمادین در این انتخابات شرکت خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین