کد خبر: ۲۴۶۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲

بانک اطلاعاتی خون‌های نادر ایران جهانی شد

مدیر طرح ملی خون های نادر و رییس آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون ایران گفت: بانک اطلاعاتی خون های نادر ایران با بانک بین المللی خون های نادر به اشتراک گذاشته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا از سازمان انتقال خون ایران، «مصطفی مقدم» افزود: بانک اطلاعاتی خون های نادر ایران در حالی بین المللی شد که کمتر از پنج سال از فعالیت این بانک می گذرد.

وی گفت: یک کشور عضو انجمن بین المللی خون های نادر، هنگامی می تواند لینک اطلاعات خود را روی بانک اطلاعاتی موجود در بریستول انگلیس ذخیره کند که گروه های خونی شناسایی شده در آن کشور از تنوع و کمیابی بیشتری برخوردار باشد و همچنین در عین نادر بودن، دسترسی به منابع تأمین کننده آن خون وجود داشته باشد.

مقدم ادامه داد: اخیراً بانک اطلاعاتی خون های نادر کشور با کسب این ویژگی ها، موفق شد با بانک بین المللی خون های نادر مشترک شود و این بدان معنا است که خدمات ما، بین المللی می شود و امکان دریافت و ارسال خون نادر مورد نیاز بیماران بین کشورهای عضو میسر خواهد بود.

وی افزود: دریافت و ارسال خون نادر از این بانک 10 تا 15 هزار دلار هزینه خواهد داشت که بیشتر صرف حمل ونقل هوایی و آماده سازی و نگهداری خون یاد شده می شود.

مدیر طرح ملی خون های نادر در مورد نقش بریستول انگلیس گفت: آزمایشگاه رفرانس ایمنوهماتولوژی سازمان جهانی بهداشت و انجمن بین المللی خون های نادر در این کشور است و اعضای این انجمن در صورتیکه نتوانند نمونه ای را در کشور خود شناسایی کنند، می توانند نمونه را به این آزمایشگاه ارسال کنند و گروه خونی ناشناخته را تشخیص دهند.

وی در مورد تنوع گروه های خونی نادر شناسایی شده در ایران افزود: فراوانی این گروه های خونی از یک در هر صد هزار نفر تا یک در هر پنج میلیون نفر جمعیت است و تا کنون 13 نوع گروه خونی نادر در ایران شناسایی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین