کد خبر: ۲۴۶۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
تشییع پیکر زنده‌یاد علی هاشمی

ادای احترام محمدرضا شجریان به یک دوست قدیمی

پیکر زنده‌یاد علی هاشمی،‌ پژوهشگر موسیقی صبح امروز - 9 خردادماه - از مقابل تالار وحدت با حضور چهره‌های سرشناس موسیقی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: استاد آواز ایران در سخنانی مطرح کرد: از همه شما عزیزان که برای احترام به این مرد بزرگ امروز به اینجا آمده‌اید تا او را بدرقه کنید، سپاسگزارم. بنده دوستی 50 ساله با علی داشتم. او همیشه حضور داشت و همواره در زندگی همه ما جاری بود.

محمدرضا شجریان ادامه داد: هر کاری و هر گرفتاری داشتیم، او با پیگیری‌هایش می‌فهمید، تماس می‌گرفت و به واسطه آدم‌های مختلف تلاش می‌کرد تا آن گرفتاری را رفع کند؛ او همه این کارها را بدون هیچ چشم داشتی انجام می‌داد. چشم داشت او نیز همین قدر بود که وقتی کاری را برای کسی انجام می‌داد به آن شخص می‌گفت فلانی تو هم اگر روزی کاری از دستت بر آمد و کاری پیش آمد برای دیگران انجام بده.

این هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه هاشمی در نیکوکاری پیشقدم بود، افزود: همه می‌دانند ما تعریف بی‌خودی از علی هاشمی نمی‌کنیم. او برای سلامت دوستانش وقت می‌گذاشت؛ خودش ورزشکار بود و یادم می‌آید که روزهای پنجشنبه دوستان را دور هم جمع می کرد و به کوه می‌برد.

پس از این سخنان شجریان با نوای نی محمد موسوی دقایقی برای حاضران خواند.

**

محمد سریر نیز با حضور در این مراسم، علی هاشمی را مردی پاکدل و وارسته خواند و گفت:‌ علی هاشمی همه را از صمیم قلب دوست داشت. او یک دوست، پژوهشگر، نقاش، شاعر و یک انسان پاکدل، یکدل و پیشاهنگ بود. این انسان والا در سایه‌سار فرهنگ و هنر این سرزمین حضوری موثر داشت.

رییس هیئت‌مدیره خانه موسیقی ادامه داد:‌ حضور معنوی او باعث پشتیبانی و خلق آثار هنری ارزشمند شد و حمایت‌های او از اهالی فرهنگ و هنر بر کسی پوشیده نیست.

**

در بخش دیگری از این مراسم فرهاد فخرالدینی گفت:‌ سخن گفتن درباره کسی که همواره همنشین و همراه من بوده است، کار دشواری است. علی محور دوستان و هنرمندان و اندیشمندان بود و در تشکیل چنین جمع‌هایی تاثیرگزاری بسیاری داشت.

رهبر ارکستر ملی ایران اظهار کرد:‌ او همه هنرمندان را به بهانه‌های مختلف دور هم جمع می‌کرد؛ یادم می‌آید زمانی به کوه می‌رفتیم و سرود کوه می‌خواندیم و ترانه بهار را در کنار هم اجرا می‌کردیم.

او به زمانی اشاره کرد که فریدون مشیری در بستر بیماری بود و علی هاشمی پزشکان متخصص را کنار هم جمع می‌کرد و برای درمان مشیری مشاوره پزشکی می‌گرفت.

فخرالدینی افزود:‌ آنقدر که علی به فکر سلامتی من بود من به فکر خودم نبودم. او انسانی وارسته و فرهنگی بود که با رفتنش از این دنیا ما را عزادار کرد و امیدوارم روزی برسد که بتوانیم کتاب خاطرات او را در یک مراسمی باشکوه رونمایی کنیم.

***

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درباره این هنرمند درگذشته گفت: علی هاشمی دوستی مهربان، یار آشنا، پژوهشگر، شاعر، بزرگ، مهربان و همیشه دوست داشتنی بود که سعی داشت همیشه همه ما را دور خود جمع کند.

علی مرادخانی با اشاره به مهربانی‌های این هنرمند مرحوم ادامه داد: من امروز شهادت می‌دهم که جز خوبی از علی هاشمی چیزی ندیدم. او هرگز به کسی بدهکار نبود و شاید این ما هستیم که به لحاظ اخلاقی به او بدهکاریم.

***

شاهرخ نادری و پرویز کلانتری، از دیگر دوستان این هنرمند در این مراسم به سخنرانی پرداختند و او را دارای سجایای اخلاقی نیکو دانستند.

به گزارش ایسنا، مراسم یادبود این هنرمند دهم خردادماه از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین