کد خبر: ۲۴۶۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶

پاسخ مشاور روحانی به اظهارات احمدخاتمی

ایرنا - مشاور فرهنگی رییس جمهوری در پاسخ به اظهارات امروز سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران گفت: دیدگاه رییس جمهوری درباره اهداف و وظایف فرهنگی دولت با بسیاری از عالمان و سیاستگذاران کشور همسو است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری در پاسخ به اظهارات جمعه سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت در صفحه فیس بوک خود نوشت: اظهارات آقای خاتمی، بیان عمومی دلواپسی های بخشی از جامعه متدین است؛ بدون شک تفسیر اول ایشان از سخنان ریاست جمهوری کاملا مطابق صواب است. دولت اسلامی هم موظف به تسهیل و تسریع تعالی اجتماع است، هم مکلف به کاهش زمینه های آسیب ها و مقابله با تهدیدات فرهنگی . 
 
دیدگاه رییس جمهوری درباره اهداف و وظایف فرهنگی دولت با بسیاری از عالمان و سیاستگذاران کشور همسو است اما ایشان ضرورت بازنگری انتقادی و آسیب شناسانه درمورد شیوه ها و آثار خواسته و ناخواسته اقدامات اجرایی و قضایی در مسایل فرهنگی را یادآوری می کنند. 
 
وقتی کارامدی فیلترینگ، پارازیت، راپل و گشت ارشاد را مورد پرسش قرار می دهد، نمی خواهد از محتوا و اهداف تلویزیون های ماهواره ای و سایت های فضای مجازی دفاع کند بلکه به دنبال راه های موثرتر، معقول تر و مقبول تر برای دفاع از هویت، حیثیت و کرامت مردم و به خصوص نسل جوان است. کاهش حضور و ظهور اندیشه و اقدام نظامی و انتظامی در مواجهه با این پدیده ها به معنای استقبال بیشتر از حضور فن شناسان، روانشناسان، جامعه شناسان، فرهنگ شناسان و ارتباطات شناسان در عرصه فضاهای رسانه ای نوین است. 
 
به گزارش ایرنا، سیداحمد خاتمی، در خطبه های امروز نماز جمعه تهران اظهارداشت: مسئول محترمی گفته به زور شلاق نمی شود مردم را راهی بهشت کرد؛ این جمله سه معنا دارد؛ یک معنا را ما هم قبول داریم و می گوییم باید همین باشد و آن این است که مکتب ما مکتب منطق و استدلال است و منطق شلاق نیست. جوان ها را هدایت کنید، راه را به آنها نشان دهید و سیره پیغمبر(ص) هم همین بود. وقتی قبیله ای مسلمان می شد پیغمبر مبلغ می فرستاد این معنا درست است و جنجال هم ندارد. 
 
خاتمی اضافه کرد: اگر این جمله را این طور معنا کنیم که مردم را آزاد بگذاریم هر کاری می خواهند بکنند در عرصه های اخلاقی، سیاسی و اقتصادی آزاد باشند و حدود الهی را بشکنند و امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم، به صراحت می گویم این معنا مورد تایید هیچکس و مسئولی در نظام اسلامی نیست و این معنای نادرست مورد تائید هیچکس نیست. 
 
وی همچنین گفت: اگر معنی این حرف این باشد، ما حتی موظف نیستیم جاده بهشت را هم صاف کنیم، این هم درست نیست. رسالت حکومت دینی همین است که جاده بهشت را صاف کند و ماموریتشان همین است. 
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: چطور در عرصه اقتصادی، مسوولان محترم مدیریت می کنند و در زمانی می گویند این کالا وارد نشود یا زمان دیگر وارد شود و یا در یک زمان این هدیه به آنها داده شود یا داده نشود، این اسمش هموار کردن جاده برای بهشت دنیای مردم است و با همین ملاک می گوییم حکومت وظیفه دارد جاده را برای بهشتی شدن مردم هموار کند؛ این تحلیل شفاف، بدون موضع گیری یکجانبه در رابطه با این سخنی است که گفته شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین