کد خبر: ۲۴۶۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

صفار هرندی: برخی برداشت شخصی خود را به دین نسبت می دهند ولی این کاره نیستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه برخی برداشت شخصی خود را به دین نسبت می‌دهند حق این کار را ندارند زیرا باید تفسیر دین را از شارع بگیرند و خود می دانند که این کاره نیستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در برنامه نگاه یک، با بیان اینکه برای انطباق بین قانون وشریعت شورای نگهبان ایجاد شده است و باید همه حکم آن را بپذیرند، گفت: نمی‌توانند بگویند من شورای نگهبان را قبول ندارم ، البته برای برخی مسائل پیش بینی شده که مسئله به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

به گزارش تسنیم، بخشهایی از سخنان صفار هرندی:
-دوباره جامعه را در زیر سوال بردن حکم قصاص آزمایش کردند که آیا همان واکنشی را که در ابتدای انقلاب نشان داد ، نشان می‌دهد ودیدند جامعه همچنان محکم ایستاده است.

-اگر با حریم‌ها با مسامحه و اغماض برخورد کنیم در آینده باید ببینیم ده‌ها سلمان رشدی به جان اعتقادات مردم افتاده‌اند و در آن شرایط ما سکوت کرده‌ایم.

-با تاسف می‌گویم کسانی که در مقابل هتک مقدسات مسامحه‌گری دارند، زمانی که به آ‌ن‌ها تعریض بسیار کوچکی می‌شود، واکنش‌های تندی نشان می‌دهند که این جفا و نامردی است.

-نگاه امام این بود که اگر بانوان به انقلاب اسلامی نمی‌پیوستند انقلاب پیروز نمی‌شد. برخی به امام می‌گفتند به زنان بفرمایید در تظاهرات نیایند، زیرا مردان کافی هستند و تکلیف از آن‌ها ساقط است اما امام می‌فرمودند حضور زنان واجب‌تر از مردان است.از این رو نگاه حضرت امام به زنان ظرفیت بانوان را احیاء کرد.

-امام راحل از هنر متعهد نام برده‌اند، در حالی‌که برخی هنر خود را متعهد به جیب سرمایه داران و برخی مانند فیلم سازان هالیوود متعهد به صهیونیست‌ها هستند عده‌ای به اخلاق ودین متعهد هستند.تعهد هنر یعنی تعهد به فقر و بیچارگان و مبارزانی که با گردن کشان عالم مقابله می‌کنند.

-اسلام از ابتدا از لاابالی‌گری و هورهوری مسلکی و کسانیکه که اسیر جمود و برداشت غیر عاقلانه بوده‌اند ضربه خورده است امام عقلانیت و معنویت را دو بال انقلاب اسلامی می‌دانستند و این ویژگی انقلاب حضرت امام بود.

-برخی به نام روشنفکری به جان اعتقادات جوانان و جامعه افتادند و عده‌ای نیز با تفکرات تکفیری سلفی و برخی تکفیری شیعی که در مقابل بزرگان تواضعی ندارند موجب ریخته شدن خون مسلمانان و آرامش را از جوامع اسلامی گرفته‌اند.

-راحت‌طلبان از پیش از انقلاب اسلامی موی دماغ انقلابیون می‌شدند و حرکت مردم را غیر شرعی می‌دانستند.
-غرب‌زدگی به این مفهوم بود که برخی به این باور رسیده بودند که برای پیشرفت باید در فرهنگ غربی هضم شویم و این هدف را در متون درسی و نظام آموزشی پیگیری می‌کردند.
-توصیف انقلاب اسلامی ما بسیار آسان و استمرار راه اولیا و انبیا است.اگر روزی دیدیم شباهتی با آنچه که قرار بود باشیم نداریم و سایه حکومت عدل علوی را در کشور ندیدیم انقلاب ما دچار خدشه و بیماری شده است.
-تعدادی می‌خواهند به مردم جهان سوم و مسلمانان القاء کنند که هیچ چیزی نیستند، حضرت امام در مقابل این تفکر ایستاد وبه جوانان خودباوری داد.

-دولت نقش راهنما، ناظر و مرشد را در عرصه فرهنگی دارد هیچ کس به حکم دولت در این زمینه اعتراض نمی کند و همه نسبت به آن احساس آرامش دارند اما عده‌ای می‌گویند مردم را رها کنید زیرا خودشان می‌فهمند.اظهارات این عده برای این است که خطر در حوزه فرهنگ ملموس نیست.

-چطور تعدادی می‌گویند دولت وظیفه‌ای برای هدایت فرهنگی جامعه ندارد؟ لفظی در این روزها بیان می‌شود که مردم را نباید به زور به بهشت برد اما چرا آن‌ها را باید به زور به جهنم ببریم؟ چرا باید بسترسازی کنیم که مردم به مهلکه بیافتند و شرایط را به گونه‌ای آرایش دهیم که انتخاب مردم به سمت سقوط باشد.

-وضع به گونه‌ای شده است که اکنون مردمی که در پی لباس‌های مناسب هستند در فروشگاه‌ها این لباس‌ها را نمی یابند.

-گفته‌اند دولت هیچ وظیفه‌ای در ترویج دین ندارد ، این سخن زمانی درست است که دولت سکولار داشته باشیم و فاصله دین ودنیا را به رسمیت شناخته باشد در این هنگام دولت هیچ وظیفه‌ای نداشت اما انقلاب ما در مسیر انبیا و قرآن و گسترش و توسعه مبانی دینی و فرهنگی جزو وظایف دولت است.

-در نگاه امام راحل سیاست مداران برای دین ، دنیا و فرهنگ مردم همسو با دیگر موضوعات باید برنامه ریزی کنند.طبق قانون هیچ کس نمی‌تواند تصمیم معارض با دین بگیرد. اینکه برخی برداشت شخصی خود را به دین نسبت می‌دهند حق این کار را ندارند زیرا باید تفسیر دین را از شارع بگیرند و خود می دانند که این کاره نیستند.

-تا کسی خود را در فضای پیش از انقلاب قرار ندهد نمی‌تواند معنای آزادی را متوجه شود. اکنون برخی در انتقاد به نظام اسلامی به وقاحت کلام می‌رسند که این معنای آزادی و رهایی است.

-آزادی به معنای بی‌بند و باری مورد تایید امام راحل نبودو ایشان با آزادی هایی که به ریشه اخلاقی ودینی جامعه لطمه می‌زد برخورد می‌کردند که نمونه آن صدور حکم ارتداد سلمان رشدی بود.

-بر اساس جسارت سلمان رشدی عده‌ای فقط به خاطر نوشته‌های او کشته شدند و امام راحل درباره این مسئله مسامحه نداشت زیر این آزادی موجب به جان هم افتادن ملت‌ها شد.

-دیدگاه امام در آزادی مطبوعات نیز آن چیزی است که در قانون اساسی آمده است و مطبوعات باید حریم‌ها را حفظ کنند و به مقدسات مردم اهانت و وقاحت نگاری نکنند.

-در ماه های اخیر در یکی از روزنامه‌ها موضوع غدیر رد شد که این مخالف نگاه جامعه دینی ماست. آن کسی که این مسئله را مطرح کرد که بیشتر مردم به آن اعتقاد دارند می‌خواهد جامعه را تحریک کند.

-در زمینه ممیزی کتاب نیز ضوابطی در مقابل ممیز قرار داده شده است که کتاب را در قالب آن‌ها بررسی کند نه اینکه از نظر عقلی و فهمی ممیز بر نویسنده برتری داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین