کد خبر: ۲۴۶۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

مستند احمدی نژاد هم رسید/ ایرانی: ما به صورت شناسنامه‌دار آمده‌ایم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آرمان نوشت:

باز هم مستند. این روزها مستند به ابزاری مدرن برای تخریب تبدیل شده است و جای شبنامه و بیانیه را گرفته است حتی در برخی موارد بیش از تجمع کاربرد و اثر دارد! این مستند در سال‌های گذشته هم رواج داشت اما آنچنان بازتابی نداشت چرا که اغلب جنبه حمایتی داشته است. با آغاز دولت یازدهم مخالفان این دولت که شکست سختی را در 24 خرداد متحمل شده بودند، به روش‌های نوین برای تخریب دولت پرداختند.

واژه دلواپسیم از روزی بر سر زبان‌ها افتاد که برخی مخالفان این دولت تصمیم گرفتند با تجمع و راهپیمایی اعتراض خود را به سیاست‌های هسته‌ای دولت نشان دهند و اندکی قبل از آن مستند «من روحانی هستم» در دستور کار قرار گرفت که به گفته سازندگان آن روایتی از زندگی دکتر حسن روحانی است اما زندگی‌ای که ساخته و پرداخته ذهن سازندگان آن است؛ سازندگانی که حتی حاضر نبودند نام خود را افشا کنند.

روز گذشته رسول منتجب نیا در جایگاه قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره مستند من روحانی هستم، گفت: این مستند قضیه را به صورت یک طرفه بیان می‌کند. در آن دوره زمانی که در مستند ذکر شده کشور ایران در جنگ دچار مشکلات جدی شده بود و در صورتی که برخی قطعات حساس ادوات جنگی به کشور نمی‌رسید بطور حتم یا در جنگ شکست می‌خوردیم یا اینکه تعداد شهدای ما چندین برابر می‌شد و یا مجبور می‌شدیم این قطعات را با قیمت چند برابر از دلالان خریداری کنیم.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: در همان زمان حملات بسیار تندی به هاشمی‌رفسنجانی شد که زمانی که این مساله به گوش امام راحل رسید، بسیار ناراحت شدند و ایشان در این خصوص عنوان داشتند که این افراد صلاح کشور را نمی‌دانند و لحن اظهارنظرهایشان از اسراییل نیز بد‌تر است. حالا نوبت به مستندی دیگر رسیده است و این‌بار زندگی سیاسی احمدی‌نژاد در دستور کار قرار گرفته است. جالب اینکه گفته شده است این مستند را مجموعه‌ای اصلاح‌طلب ساخته است؛ حزبی به نام حزب «فرزندان ایران» که نامش برای فعالان سیاسی اصلاح‌طلب آشنا نیست و به نظر می‌رسد از زمره احزابی باشد که یک شبه تاسیس شده البته این تنها یک گمانه است!.

« در رویای بهار » رسید
دیروز پیام نو نوشت، مستند زندگی احمدی‌نژاد با عنوان « در رویای بهار » تا دو هفته دیگر در یکی از دانشگاه‌های کشور رونمایی می‌شود و سازندگان آن قصد دارند از احمدی‌نژاد هم برای حضور در این مراسم دعوت کنند. مستند زندگی احمدی‌نژاد را شاخه حزب فرزندان ایران ساخته است.
جمشید ایرانی، دبیرکل این حزب درباره ساخت این مستند می‌گوید: «ما این فیلم را حدود شش ماه پیش و در شاخه جوانان حزب فرزندان ایران ساختیم و البته بضاعت ما هم برای ساخت این مستند بسیار کم بود. یعنی هم از منظر مالی منابع مناسبی نداشتیم و هم اینکه مثل سازندگان من روحانی هستم به آرشیوهای قوی از فیلم‌ها و اطلاعات خاص دسترسی نداشتیم. بنابراین ما فیلم را بر اساس داشته‌ها و استناداتی ساخته‌ایم که هر کسی به راحتی می‌تواند در فضای مجازی آن را پیدا کند. بر این اساس این کار بیشتر یک کار تطبیقی است. یعنی افشاگری نیست، بلکه گزارش‌گری و نقد است. فیلم من روحانی هستم بیشتر سعی داشت تا با تکیه بر یک سری اطلاعات خاص دست به افشاگری علیه رئیس‌جمهور بزند».

دبیرکل حزب فرزندان ایران همچنین توضیح می‌دهد که پیش خبر تولید این فیلم مستند را دو هفته پیش در اختیار یکی از خبرگزاری مخالف دولت قرار داده است اما این خبرگزاری از انتشار آن سر باز زده است. به گفته او این خبرگزاری اعلام کرده است که سیاستش «تحت هیچ شرایطی پرداختن به موضوع آقای احمدی‌نژاد نیست».

ایرانی در این‌باره می‌گوید: «برای یک آدم سیاسی این سوال پیش می‌آید که چرا عده‌ای تلاش دارند تا کارکردها و قول‌ها و وعده‌های و شعارهای آقای احمدی نژاد و همچنین نتیجه کارهای او از یاد برود؟ چرا تلاش دارند تا مردم او را فراموش کنند؟ دلیل این مساله هم مشخص است، چون اگر به احمدی نژاد بپردازند از آنجا به ۳ هزار بورسیه غیرقانونی و استخدام‌های خارج از ضوابط و رانت‌های اقتصادی و ... می‌رسند. مشخص است که دوست ندارند به احمدی‌نژاد بپردازند. ما نباید اجازه دهیم که احمدی‌نژاد و دوران او فراموش شود و به گونه‌ای وانمود شود که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است».

او در پاسخ به سوالی درباره مجوزهای این مستند و هیات سازندگان آن توضیح می‌دهد: «ما برای مستند احمدی‌نژاد به صورت شناسنامه‌دار آمده‌ایم، یعنی این فیلم را شاخه جوانان حزب فرزندان ایران ساخته است که مجوز فعالیت وزارت کشور را از گذشته دارد و اعضای آن مشخص هستند. برای نمایش هم صرفا فضای دانشگاهی را در نظر گرفته‌ایم و از آنجا که مجوز انتشار این فیلم را در خارج از دانشگاه نداریم، نه آن را روی اینترنت قرار خواهیم داد و نه در جایی خارج از دانشگاه به نمایش می‌گذاریم». جمشید ایرانی همچنین درباره جزییات اکران این فیلم مستند هم می‌گوید: «برای نمایش آن هم دوست داریم که کارشناسان حضور داشته باشند و البته به دنبال این هستیم که از خود آقای احمدی‌نژاد و نزدیکان ایشان هم برای حضور در مراسم رونمایی از این فیلم دعوت کنیم. حتی اگر خود آقای احمدی‌نژاد هم اظهارنظر یا توضیحی درباره محتوای این مستند داشته باشند از آن استقبال می‌کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین