کد خبر: ۲۴۶۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

افزایش قیمت سیمان بعد از تعطیلات خرداد

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام کرد: افزایش قیمت سیمان بعد از تعطیلات اواسط خرداد ماه اعلام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرتضی لطفی ایسنا، درباره آخرین وضعیت تعیین قیمت جدید سیمان توضیح داد: انجمن سیمان تصمیم گرفت با توافق با معاونت اجرایی رئیس جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در افزایش قیمت سیمان تاخیر بیاندازد. در همان جلسات توافق شد تا در پایان خرداد و یا اوایل تیر قیمت جدید سیمان اعلام شود.

وی افزود: در همین مدت انجمن سیمان با یکی از حسابرسان خبره کشور که در صنایع فولاد و خودروسازی نیز کار کرده قرارداد بست و در این راستا مستندات لازم در زمینه میزان افزایش نهاده‌های صنعت سیمان جمع‌آوری شد که طبق آن قیمت نهاده‌های سیمان حدود 25 درصد افزایش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در پاسخ به این سوال که میزان افزایش قیمت سیمان چقدر خواهد بود؟ افزود: میزان پیشنهادی افزایش قیمت سیمان همان نرخ پیشنهادی اواخر سال قبل یعنی بین 14 تا 22 درصد است.

او با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید در کارخانه‌های سیمان اظهار کرد: ‌اخیرا در بازدیدی از کارخانه سیمان غرب متوجه شدم که پول قبض گاز این کارخانه در فروردین ماه امسال به 1.5 میلیارد تومان رسیده در حالی در فروردین ماه سال قبل این رقم 800 میلیون تومان بود. همچنین برخی از عوارض کارخانه در جریان هدفمندی‌ یارانه‌ها بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

لطفی تاکید کرد: صنعت سیمان توانسته اهداف توسعه خود را محقق کند و دولت برای ماندگاری این صنعت باید تصمیماتی را بگیرد که به حفظ اشتغال و رشد این صنعت کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین