کد خبر: ۲۴۶۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸

اعلام محدودیتهای تردد اطراف حرم امام(ره)

رئیس پلیس راهور تهران با اعلام محدودیتهای ترافیکی تردد و توقف در اطراف حرم مطهر امام راحل(ره) گفت: طرح ویژه ترافیکی مراسم بزرگداشت از ساعت 7 صبح روز سه شنبه با استقرار نیروهای راهور در اطراف حرم امام راحل(ره) آغاز می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرهنگ تیمور حسینی روز دوشنبه در نشست خبری اعلام تمهیدات ترافیکی بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) اظهار داشت: محدودیت های توقف از ساعت 17 روز سه شنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر در بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر ممنوع است ضمن این که توقف وسایل نقلیه در مدخل های ورودی- خروجی و خیابان های فرعی منتهی به پارکینگ های 10 گانه و خیابان های اصلی محوطه بهشت زهرا(س) ممنوع است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: توقف اتوبوس های شرکت واحد در بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل عابر پیاده در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت برای هر دو مسیر ممنوع است. با هماهنگی های انجام شده اگر پارکینگ ضلع شمال حرم از نظر امنیتی باید خالی از خودرو باشد. از ابتدای مراسم نیروهای پلیس اجازه ورود نمی دهند و هیچگونه مسئولیتی درباره پاکسازی پارکینگ ضلع شمالی حرم عهده دار نیست. این در حالی است که محدودیت توقف در بلوار علامه عسگری از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر اجرا می شود.

محدودیت های تردد

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به محدودیت به تردد همزمان با سالگرد ارتحال امام راحل گفت: محدودیت تردد از ساعت 17 روز سه شنبه تا خاتمه مراسم سو تخلیه کامل پارکینگ ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی تردد وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم ممنوع بوده و این خودروها می تواند از طریق جاده تهران- ساوه، سلفچگان حدفاصل قم و برعکس تردد کنند.

وی افزود: از ساعت 17 روز سه شنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم تردد وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به جز خودروهای حامل زائران مرتبط با پارکینگ های 10، 5، 4 و6 شامل اتوبوس های بسیج تهران بزرگ، کاروان اعزامی از استان های خراسان شمالی و رضوی، آذربایجان شرقی، غربی و قزوین از بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا(س) و از سه راهی باقرشهر به آزادراه تهران- قم ممنوع است.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران از ساعت 24 روز سه شنبه تا خاتمه مراسم حرکت وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای اتوبوس هایی کاروان زائران اعزامی از استان خوزستان، یزد و قم در آزادراه تهران- قم حدفاصل پل حسن آباد تا پل شهید کاظمی ممنوع بوده و این خودروهای بادی از طریق جاده قدیم تهران- قم به سمت تهران ادامه مسیر دهند. خودروهایی که قصد شرکت در مراسم را دارند باید از طریق جاده قدیم به سمت درب شرقی بهشت زهرا(س) حرکت کرده و پس از ورود به بهشت هزار خودروها را در پارکینگ های تعیین شده پارک کنند.

وی افزود: از ساعت 24 روز سه شنبه تا خاتمه مراسم تردد انواع اتوبوس و مینی بوس به سمت جنوب، بزرگراه خلیج فارس از پل کاظمی و رمپ و لوپ های آن ممنوع است و این خودروها می توانند از مسیر جایگزین در جاده مرتضی گرد، بزرگراه صالح آباد و جاده قدیم قم به سمت پارکینگ ها حرکت کنند.

به گفته حسینی تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران- قم حدفاصل پل شهید کاظمی و عوارضی تهران- قم مجاز است و محدودیتی اعمال نمی شود. البته در شرایط بحران احتمالی و بر اساس تشخیص محدودیت ترافیکی در این محور اجرا می شود. در صورت اجرای محدودیت خودروها به مسیر جاده قدیم قم هدایت می شوند.

وی در مورد تردد تاکسی های فرودگاه گفت: این خودروها باید در زمان اجرای محدودیت در روز چهارشنبه تا خاتمه مراسم از مسیر آزادراه تهران- ساوه تردد کنند. اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت انجام شده و خودروها به جاده قدیم قم هدایت می شوند.

محل توقف وسایل نقلیه در پارکینگهای اطراف حرم

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از بی نظمی در تردد کاروان های اعزامی محل پارک خودروها مشخص شده است گفت: پارکینگ شماره 1 واقع در ضلع جنوبی حرم برای پارک اتوبوس های کاروان های اعزامی از استان های اصفهان و مرکزی اختصاص یافته است ضمن اینکه پارکینگ شماره 2 واقع در بهشت هزار برای استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، سمنان، فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحد و خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است. همچنین پارکینگ شماره 3 واقع در قطعات 200 به بالای بهشت زهرا برای پارک اتوبوس های کاروان های بسیج استان تهران، البرز، استان خراسان جنوبی تعیین شده است.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران موتورسیکلت ها و مینی بوسهای تحت نظارت شرکت واحد تهران باید در پارکینگ متروی شهدا توقف کنند. این در حالی است که پارکینگ شماره 5 واقع در ضلع شمالی حرم و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوس های کاروان های اعزامی آذربایجان شرقی و غرب، خراسان رضوی و شمال وی قزوین تعیین شده است.

وی افزود: پارکینگ شماره 6 واقع در بلوار علامه عسگری برای پارک اتوبوس های شرکت واحد تهران تعیین شده است. همچنین اتوبوس های زائرین خارجی، آزادگان، ادارات دولتی، نهادها و اتوبوس های نظامی می توانند در پارکینگ شماره 7 واقع در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس توقف کنند. پارکینگ شماره 8 در ضلع غربی بزرگراه خلیجچ فارس برای پارک اتوبوس های اعزامی از استان های گیلان، اردبیل، بوشهر، کردستان، گلستان، ایلام، مازندران، زنجان، همدان، کرمانشاه، اسلامشهر و رباط کریم تعیین شده است.

حسینی ادامه داد: پارکینگ شماره 9 واقع در ضلع شمالی بلوار کهریزک و ضلع شرقی آزاد راه تهران- قم برای پارک اتوبوس های استان های یزد، خوزستان و قم در نظر گرفته شده است. پارکینگ شماره 10 در ضلع شمال شرق حرم برای پارک اتوبوس های نواحی بسیج تهران بزرگ در نظر گرفته شده است.

وی در مورد مسیر های مجاز تردد به سمت پارکینگ ها گفت: وسایل نقلیه ای که از مسیر آزادراه تهران- قم تردد می کند و قصد ورود به پارکینگ های شماره 1 تا 3 را دارند به دلیل اجرای محدودیت از پل حسن آباد وارد جاده قدیم شده و با توجه به9 تابلوهای راهنما وارد پارکینگ می شوند. خودروهایی که قصد دسترسی به این پارکینگ ها را دارند و از استان سمنان به سمت حرم در حرکت هستند باید از طریق جاده نظامی وارد جاده قدمی قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ شوند این در حالی است که خودروهایی که قصد ورود به پارکینگ های 4 تا 6 و 10 را دارند از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع خانی وارد بزرگراه صالح آباد شده و سپس به وسیله تابلوهای راهنما وارد پارکینگ می شوند.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: خودروهایی که می خواهند به پارکینگ شماره 8 بروند می توانند از مسیر غرب به شرق آزادگان وارد مرتضی گرد شده و با توجه به تابلوها و علایم وارد مسیر در نظر گرفته شده شوند. همچنین وسایل نقلیه ای که می خواهند به پارکینگ شماره 9 بروند از پل حسن آباد در آزادراه قم تهران به سمت شمال ادامه مسیر داده و از طریق بلوار کهریزک وارد پارکینگ می شوند.

وی با بیان اینکه طرح ترافیکی مراسم ارتحال امام از ساعت 7 صبح روز سه شنبه آغاز می شود تاکید کرد: به کاروان ها توصیه می کنم به صورت انفرادی حرکت نکنند و به صورتی ادامه مسیر دهند که قبل از شروع مراسم در پارکینگ های تعیین شده حاضر باشند. وسیله نقلیه جایگزین برای خودروهایی که در بین راه دچار نقص فنی می شوند پیش بینی شده و در هر اتوبوس یک پلیس یار بسیجی با کاور مشخص باید حاضر باشد تا به عملکرد راننده در اجرای مقررات نظارت کند. ضمن اینکه از اتوبوس های برون شهری سالم بدون عیب نقص و رانندگان مجاز استفاده کنند و این در حالی است که هر راننده نباید در طول روز بیشتر از 8 ساعت رانندگی کند.

حسینی افزود: رانندگان باید از توقف غیرضرور در سطح جاده خودداری کنند ضمن اینکه با تیم اسکورت پلیس راه هماهنگ باشد.

به گفته وی برپایی چادر داخل پارکینگ ها توسط مردم ممنوع است. تمامی وسایل نقلیه حاملان زائران نیز باید دارای برگه معاینه فنی و بیمه نامه معتبر باشند. رانندگان اتوبوس زائران نباید به هیچ وجه از شانه خاکی برای عبور استفاده کنند. ضمن این که استفاده از کمربند ایمنی برای رانندگان و تمامی مسافران الزامی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین