کد خبر: ۲۴۶۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲

وهابیت با بلندگوی مسجد الحرام اسلام را نابود می‌کند

آیت‌الله سبحانی، ظهر امروز در اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه، در مدرسه عالی دارالشفاء قم با اشاره به جایگاه تخصص محوری، گفتند: تخصص محوری جزو عواملی نیست که به شکل تجویزی و در طول زمان اهمیت یافته باشد، بلکه با رجوع به قرآن در می‌یابیم که مسئله تخصص امری کاملا فطری و انسانی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ایشان با بیان این که تخصص با توجه به ذوق و استعدادی که خداوند در ذات هر انسانی نهاده است، بروز می‌کند، ابراز داشتند: خداوند به هر کسی ذوق و تخصصی و استعدادی داده تا همدیگر را در جامعه تسخیر متعادل و مساوی کنند و از آن بهره‌ بگیرند.

این مرجع تقلید در توضیح "تسخیر متعادل و مساوی"، یادآور شدند: تسخیر مساوی و متعادل از آن جهت است که کسی قرار نیست فرد و یا گروهی را مسخر خود کند، بلکه همه مسخر همدیگر هستند، یعنی هر کسی به فن و تخصص دیگری نیازمند است، اما عده‌ای گفتند منظور اسلام این است که سرمایه دارها دیگران را تسخیر کنند، در حالی که اسلام قید نکرده که گروهی، گروهی را تسخیر کند.

معظم له با ذکراین مطلب که تخصصی شدن حوزه از حدود 20 سال پیش آغاز شد، خاطرنشان کردند: ریشه تخصصی شدن نیز همان فطرت بود که مدیران حوزه را بر آن داشت تا نسبت به تخصصی کردن حوزه اقدام کنند.

آیت الله سبحانی ادامه دادند: در آن زمان دو رشته تخصصی کلام و تفسیر مصوب شد، ولی قطعا نیازمند افزایش رشته‌های تخصصی بودیم، به همین دلیل رشته‌های مورد نیاز دیگری نیز به این جمع اضافه شد که از آن جمله می‌توان به مهدویت اشاره کرد.

ایشان اضافه کردند: مهدویت از مهمترین مباحثی است که باید نسبت به آن اهتمام ورزید، چون بسیاری از ریشه های عقیدتی ما را در بر می‌گیرد و دشمنان از آن سوء استفاده‌های بسیاری کرده‌اند و بیش از هزار سال است که کانون حضور شیادان و دجالان است.

آیت الله خاطرنشان کردند: از دیگر رشته‌های تخصصی که در حوزه ایجاد شد می‌توان به رشته تبلیغ اشاره کرد که این رشته نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ زیرا تبلیغ امروز با تبلیغ دیروز بسیار متفاوت است و یک مبلغ باید غیر از معارف دین، در رشته‌های دیگر نیز تخصص داشته باشد؛ مبلغ باید روان‌شناس و جامعه‌شناس باشد تا بتواند تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان خود داشته باشد. این رشته بسیار رشته مهمی است و مدیران حوزه باید به حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی که در این راستا تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهد، کمک کنند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که گسترش رشته‌های تخصصی نباید بدون برنامه ریزی باشد، افزودند: بنده با گسترش متعادل و متناسب با نیاز و توان حوزه موافق هستم. باید توان خود را بسنجیم که در چه زمینه‌هایی می‌توانیم رشته‌های تخصصی را ایجاد کنیم.

آیت الله سبحانی در ادامه، آشنایی طلاب و روحانیون را با وهابیت ضروری خواند و گفتند: وهابیت دشمن اصلی اسلام و تشیع است، آنها امروز با پول و تبلیغات منفی به میدان آمدند و بلندگوی مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) را در دست گرفتند تا اسلام را نابود کنند. وقتی تروریست ها را به سوریه می‌کشانند یعنی توانسته‌اند با اموال خود چنین مشکلاتی را برای جهان اسلام ایجاد کنند.

ایشان با ذکر این مطلب که هر ماه یک کتاب کلامی غربی ترجمه می‌شود، گفتند: امروز باید مباحث مختلف کلامی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم، چون اگر قرائت‌های مختلف از دین و یا محتوای الهی قرآن اشاعه یابد چیزی از دین باقی نمی‌ماند. باید عمق مباحث کلامی و تصویری و معرفتی در حوزه افزایش یابد.

معظم له در پایان با اشاره به جایگاه اساتید، بیان داشتند: مدیران حوزه باید مشکلات اساتید و موسسات تخصصی حوزه را حل کنند؛ زیرا آنها افراد فاضل و دانشمندی هستند که می‌توانند کمک بسیار زیادی به اسلام کنند و مطمئن باشید که اگر دولت سعودی چنین اساتید متخصص و دانشمندی داشت، انگشتان آنها را طلا گرفته بود. باید قدر این‌ها را دانست و مشکلاتشان را حل کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین