کد خبر: ۲۴۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸

چرا مشکلات اقتصادی را به گردن دولت می‌اندازند؟

رفع این مشکلات، نیازمند همدلی و همکاری همه نهاد‌ها است و نه تنها نباید در مقابل دولت ایستاد، بلکه باید برای حل مشکلات موجود تلاش کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسین راغفر در گفت‌و‌گو با «سلام نو» در خصوص انتقادات به سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی گفت: عده‌ای که مسئول شرایط اقتصادی فعلی کشور هستند، برای اینکه افکار عمومی را منحرف کنند، طبیعی است که بکوشند تا مباحث را عوض کنند و با فرافکنی اذهان را از این شرایط نابسامانی که به وجود آورده‌اند منحرف کنند و دیگران را متهم جلوه دهند. 

این اقتصاددان توضیح داد: این افراد با توجه به منابع بی‌سابقه‌ای که از درآمدهای نفت و گار حاصل شده بود، مقصران اصلی هستند. سیاست‌های نادرست آن‌ها منجر به فقر و بحران‌های متعدد اقتصادی و اجتماعی برای جامعه شد. 

راغفر با اشاره به عملکردهای اقتصادی گذشته افزود: در هشت سال گذشته اقتصاد کشور دچار بحران‌هایی شد که حداقل تا چندین دهه آینده هم همراه کشور خواهد بود. در این ۸ سال بزرگ‌ترین فسادهای اقتصادی کشور رخ داده‌اند که این مساله اصلی‌ترین مانع رشد و توسعه در حال و آینده خواهد بود. این در حالی است که رشد بی‌سابقهٔ در آمد نفت و گار امکان توسعه را برای کشور چندین برابر ساخت. 

وی ادامه داد: از طرف دیگر سرمایه داری مالی که در ۸ سال شکل گرفت و تنها در راه منافع گروه‌های خاص حرکت می‌کرد، مشکلات متعددی را برای اقتصاد کشور به وجود آورد و می‌توان گفت این مشکلات در حال حاضر اصلی ترین مانع در جهت رشد اقتصادی کشور هستند.

حسین راغفر تصریح کرد: باید توجه داشت که این طبیعی است که برخی از منتقدان رابطه ی خوبی با دولت نداشته باشند و تمامی مشکلات اقتصادی را به گردن دولت فعلی می‌اندازند. این امر دو دلیل دارد. نخست آنکه دولت جدید در خدمت منافع آن‌ها نیست و از طرف دیگر این افراد می‌کوشند تا مشکلات اقتصادی که خود مسبب آن بوده‌اند بر گردن دیگری بیندازند. 

این استاد دانشگاه توضیح داد: مشکلاتی که ظرف مدت هشت سال گذشته رخ داده‌اند، به راحتی و در مدت زمان کوتاه قابل حل نیستند. این بحران حتی با دورهٔ چهار یا هشت سالهٔ دولت هم امکان برطرف شدن ندارد. بحرانی که در ۸ سال گذشته شکل گرفته، نیازمند اقدامات جبرانی از طرف دولت‌ها و آن هم در مدت زمان طولانی است و تنها به یک یا دو دورهٔ دولت‌ها نمی‌توان مشکلات را حل کرد. 

وی تاکید کرد: رفع این مشکلات، نیازمند همدلی و همکاری همه نهاد‌ها است و نه تنها نباید در مقابل دولت ایستاد، بلکه باید برای حل مشکلات موجود تلاش کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین