کد خبر: ۲۴۶۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲

علت تأخیر در اجرای حکم مه‌آفرید

ئیس سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های این سازمان برای دستگیری خاوری خبر داد و گفت: ‌علت تأخیر در اجرای حکم مه‌آفرید تبدیل ‌اسناد املاک وی ‌بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  قاضی ناصر سراج در حاشیه آیین تجدید میثاق مسئولان، معاونان و مدیران سازمان بازرسی کل کشور با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با سیره و شخصیت والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:‌ امام در تمام فرمایشات‌شان بر وجود عدالت در جامعه تأکید داشتند و تمام رفتارهای‌شان سرشار از عدل بود. وی گفت:‌ تمام خصوصیات اخلاقی و رفتاری امام راحل سراسر عدالت بود و نمی‌توان یک صفت را به طور اخص مشخص کرد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: معمار کبیر انقلاب الامی همیشه تأکید داشتند که قوه قضائیه باید همواره عدالت را به طور کامل در جامعه اجرا کند

. وی در تشریح یکی از خاطراتش با حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد:‌ یک بار خدمت امام راحل بودم که ایشان دست‌شان را بر شانه بنده کشیدند که این افتخاری بزرگ برای من است. قاضی سراج در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در راستای تحقق وصایا و توصیه‌های امام خمینی (ره) در سازمان بازرسی کل کشور چه اقداماتی انجام می‌دهید، گفت: ما سعی می‌‌کنیم فرامین امام و رهبری سرلوحه کار ما باشد و اگر این امر را انجام ندهیم در حقیقت به وظیفه اصلی خودمان عمل نکردیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس ‌‌در ارتباط با تشریح آخرین اقداماتی که در راستای پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی صورت گرفته است، بیان داشت:‌ نفر اول متهم پرونده 3 هزار میلیاردی چندی پیش به مجازات عملش رسید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در تشریح علت تأخیر در اجرای حکم متهم ردیف اول پرونده 3 هزار میلیاردی گفت:‌ علت تأخیر در اجرای حکم این بود که باید املاک وی را تبدیل می‌کردند و خیلی از املاک به نام دیگران شده بود و دادسرا باید آن املاک را به متهم ردیف اول برمی‌گرداند و بعد حقوق دولت را ایفا می‌کرد. وی افزود:‌ یک چهارم از 25 هزار میلیارد جریمه جزای نقدی‌اش بود و دادسرا 110 ملک و تعدادی سند را به نام دولت کرد.

قاضی سراج در ارتباط با دیون مه‌آفرید به بانک‌ها اعلام کرد: متهم ردیف اول پرونده 3 هزار میلیاردی دیونی هم به بانک‌های ملی و تعدادی بانک دیگر داشت که در حال اجراست و ان‌شاءالله کل دیون ‌هم به صندوق و خزانه دولت برمی‌گردد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان در ارتباط با خاوری دیگر متهم این پرونده، تصریح کرد:‌ برای دستگیری خاوری اقداماتی انجام شد و در صدد پیگیری آن هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین